Zelf vind ik deze het prettigst op de originele rammel jubilee
Ik vind persoonlijk zwart op de 009 geen fijne match. De kleuren van de bezel komen veel mooier uit op een stalen band. Sowieso vind ik de SKX op staal beter/vaker draagbaar, met het oog op combinatie met kleding.
Dat staat zeker mooi.
Ik heb een aardige voorraad 22mm bandjes; leer, Nato, rubber en sailcloth. Een Strapcode SKX Bracelet zou mijn voorkeur hebben, als ik deze op staal over ga zetten.
Ergens vind ik een duiker als deze Pepsi op stof cooler. Mijn andere divers - op de Citizen na - hebben allen een zwarte bezel, daar staat staal goed.
Bij de blauwe wijzerplaat vind ik dit zwart juist wel kunnen. De blauwe tint lijkt donkergrijs in bepaald licht, het zwarte bandje lijkt daarin wat contrast toe te voegen voor het blote oog. Net als bij de Pelagos is een plat bandje eigenlijk niet zo fraai t.h.v. xd lugs, ware het niet dat de SKX een halve maan als uitsparing heeft onderaan de rand van de kast tussen de lugs, zie foto’s.
Optisch valt de hoge kastrand minder op, want bij de Pelagos ziet dat er echt niet uit. Daarom zie je nooit een gewone Pelagos met Nato. Niet voor niets bestaat er een FXD. Die heeft dat probleem niet. Waar ik dus bang voor was, de hoge kastrand, valt in de praktijk mee.
De omgekeerde concaaf zorgt voor een acceptabele look bij de kastaansluiting.
Had ik eerder moeten doen.