Seiko SKX only (Deel 2)

Vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie rubberen band voor mijn SKX009j. Ik heb m nog niet gevonden, twijfel tussen waffle, tropic of gewoon ‘plain’ rubber. Iemand tips?

Ps: op de nato ook gewoon top

12 likes

Sluit mooi aan, geen stof magneet, comfortabel en zacht!

1 like

Kwalitatief ook een btje ok? Geen zin om mn horloge ineens in de diepte te zien verdwijnen :tired_face:. En ik zie alleen zwart, zoek donkerblauw.

Uncle seiko heeft wel aardige.

1 like

Prima combinatie, toch? Zou het zo houden.

1 like

Haha thanks! Heb nato’s in alle kleuren, ben na een paar jaar wel toe aan iets anders.

1 like

Ik ben zelf erg tevreden over de bandjes van Uncle Seiko. Vooral omdat die relatief kort zijn. Of in ieder geval, ook in een “short” uitvoering te koop.

2 likes

Vond deze ook wel ok, al was de fit maar zo zo.

Mijn bezel kon niet meer draaien

1 like

Zien er idd wel netjes uit, dat was mijn volgende vraag: curved of niet? Hangt wel af van de fit, ik zit regelmatig met mijn bezel te pielen. Toch een beetje jammer als hij niet meer kan draaien :tired_face::face_with_peeking_eye:.

Zwart is het nieuwe blauw, perfecte band maar niet de bijgeleverde pins gebruiken.

4 likes

Nice! Zijn dit die Ali express banden?

Nog opzoek naar een setje originele wijzers, mijn set zat vol krassen. Aftermarket zijn vaak te groen, of wit zonder lume.

7 likes

Links is de Ali rechts is een Crafter Blue.

2 likes

3 likes

Draag mijn skx al vijf jaar op deze band en er is nog geen slijtage te zien of te voelen. Heb hem ook al aan behoorlijk wat forumleden hier aangeraden en nog geen enkele boze reactie terug ontvangen :grin:

2 likes

Een Seiko met non-seiko, after market, onderdelen is géén Seiko.

1 like

Oke goed om te weten!

Tja, dat gaat wel ver. Hier is eigenlijk zo veel verandert dat het met de originele Seiko SKX-lijn niet veel te maken heeft.
Daar heeft @Aamon wel gelijk.
Doet verder niks af aan het feit dat je (zelf?) Een mooi uniek horloge hebt met een SKX als basis.
De mijne is ook geen SKX maar wel de directe voorganger, als ik deze ongemodde 7002-7000 mag toevogen.

13 likes

Ja, echt een super band en hij gaat bij mij op meer dan alleen SKX Seiko’s. Ik denk dat ik er een stuk of 10 besteld heb destijds. Het is alleen zo jammer dat ze geen 20mm variant hebben, want dan had ik er daarvan nog 10 gekocht.

2 likes

Dank voor de tip!

1 like