Seiko SKX only (Deel 2)

Dat rammelen van de band kan je drastisch verminderen door de springbars strakker te laten passen.
Hier een video met uitleg

Op mijn 007 was het rammelen wel heel erg. Nu is het enige wat nog een beetje rammelt afkomstig van de sluiting

6 likes

Sommige J varianten komen met een engelse/arabische dagschijf zoals deze.
In het Arabisch staat de vrijdag in het rood, alle andere dagen in het zwart

7 likes

6 likes

5 likes

9 likes

Kroon van mijn skx013 is plots zeer stroef. Alle bewegingen (zowel in als uitgetrokken). Krijg de tijd daardoor niet meer dan 2-3uur verzet. Krijg hem ook niet meer volledig ingeschroefd. Alle functies werken wel.
Zit nog originele 7s26 in. Ik vermoed kroon laten verwijderen en ff goed oppoetsen (+crown gasket vervangen etc). En als hij dan toch open is een NH35 in plaatsen.
Best een horlogemaker zoeken of een lokale hobbyist in de buurt van Antwerpen die me wilt helpen😅?

NA! Vandaag de 009 mogen toevoegen aan de collectie. Helaas geen ‘made in Japan’ versie maar dat mag de pret niet drukken. Leuk om ze zo eens in het echt naast elkaar te zien.

12 likes

12 likes

8 likes

Pfff beauty.

Na mijn 007 en 009 poosje op zoek geweest naar deze, maar toch niet gekocht.

Als ik hem zo weer zie denk ik toch: wel erg gaaf!!!

1 like

:slightly_smiling_face:

9 likes

7 likes

Deze heb ik zon kleine 20 jaar geleden gekocht. De skx171 met 007 bezel. Altijd op een Nato gedragen, maar ben eigenlijk al.een tijdje uitgekeken op die Nato look en dus bleef het horloge in de box.
Totdat ik er vanochtend een oer-turtle strap opgezet heb. Ik weet zeker dat deze ‘poor mans marine master’ weer regelmatig gedragen zal worden…

8 likes

Staal is ook leuk. Miltat heeft goeie opties maar zelf vind ik de skx jubilee ook wel lekker (/licht)

2 likes

Uit het archief!

7 likes

Ja klopt, de skx is ook mooi op staal. Maar ik heb nogal wat duikers op staal. En dit bandje had ik nog liggen. Evenals het originele bandje voor de 171 trouwens, maar dat is een erg stijf en dus oncomfortabel ding…

Dat is een drama idd.

1 like

NA: Een Seiko Pepsi wilde ik al voordat ik horloges écht interessant vond, de 009 J is voor mij persoonlijk de ultieme versie. Dus erg blij mee. De Turtle kwam meegezwommen.

9 likes

9 likes