Seiko SKX only (Deel 1)

7 likes

7 likes

Mooie klokjes zie ik hier voorbij komen! Ben ook een beetje rond aan het kijken om een skx te kopen maar nu ze uit de handel zijn worden er stevige prijzen gevraagd…
Fijn pasen trouwens

8 likes

Sluit deze band helemaal aan op de kast? Staat goed!

Jazeker, past precies op de Skx. Loopt alleen iets eerder naar beneden dan het einde van de Liga, maar dat vind ik mooier en maakt het minder bol en lomp. Voor het geld moet je het bijna wel proberen :upside_down_face:

€ 2,36 32% Off | Horloge Accessoires Pin Gesp Siliconen Band 22 Mm Gebogen Interface Armband Outdoor Sport Waterdichte Band Vrouwen Mannen Horloge Band

1 like

7 likes

Top dank!!

1 like

Shout-out naar mijn 011.

Ik lag afgelopen nacht een nachtje in een tentje (met gevoelstemperatuur 4 graden :cold_face:) en heb voor het eerst een horloge omgehouden tijdens het slapen. Ik had het niet verwacht maar ik kon ondanks het pikkedonker om 03.00 uur en 06.00 uur nog gewoon de tijd aflezen. Wat een lume-knaller! :100:

13 likes

Toffe band!

1 like

Welke band is dat?

Gifje voor de sfeer:


8 likes

Curved waffle van Uncle Seiko. Echt een aanrader! Tegenwoordig draag ik hem trouwens op de standaard waffle.

6 likes


3 likes

Jullie kunnen me vast wel helpen!

Ik heb m’n SKX007 nu ongeveer 7 jaar, altijd op de jubilee gedragen en nu wil ik hem wel eens op een andere band zien. Heb een tropic gekocht bij Kaufmann maar tast nu in het duister hoe en met welke tools ik deze erop kan zetten.

  • Heb ik ook nieuwe pushpins nodig of kan ik gewoon die van de jubilee gebruiken? Als ik nieuwe nodig heb, waar haal ik die het beste?
  • Welke straptool is het beste voor een SKX? Ik heb wat gegoogled en begreep dat het wat tricky is om banden te wisselen op dit ding.

Dank!

1 like

Waarschijnlijk kun je gewoonbde fatbars van de jubilee gebruiken. Mocht dit niet kunnen moet je een setje slankere springbars bestellen met dezelfde einddiameter (1.1 mm). Vervolgens wip je met het vorkje van de springbartool de pins los door ze naar het midden te drukken en voorzichtig om hoog te wippen. Om de band er weer in te krijgen doe je de springbars erin. Die druk je aan een kant in de lug, vervolgens druk je met de springbartool de springbar in en druk je hem tussen de lugs. Doe dit voorzichtig anders kunnen er krasjes op de lug komen.

Dit zijn de springbars die er in zouden moeten zitten:



3 likes

Top, dank hiervoor! Heb je tips voor een goede straptool, heb nog niks in huis. Zie veel verschillende merken en modellen. Zijn die van bergeon hun geld waard?

1 like

Ik heb er een van een euro op horloge.nl. Die doet zijn werk prima. Kan me voorstellen dat het voor een beginner/iemand die geen of weinig ervaring heeft met priegelwerk beter is om er een te nemen met een dubbel vorkje. Dan schiet de springbar er wat minder snel tussen uit.

Die van bergeon heb ik geen ervaring mee.

1 like

Heb ook zo’n goedkope besteld, ga kijken hoe ver ik daarmee kom!

1 like

ter verduidelijking:
zo een:
image
Ook is het makkelijker eerst even de sluiting los te halen, zodat de band uit twee delen bestaat en je er makkelijker bij kan. Zorg wel dat je de pushpins niet kwijt raakt dus stop die meteen in een zakje of leg ze op een schaaltje.

Die heb ik ooit een bij namoki gekocht voor 25 euro.