seiko skx test

Probeer anders een een app als Watchcheck om te controleren hoeveel hij precies voor of achter loopt.
Daarmee krijg je voor jezelf inzicht.
Probeer het horloge overdag te dragen en 's nachts weg te leggen en time hem iedere dag rond dezelfde tijd.
Als je dat 3 dagen hebt gedaan heb je al een goede indruk. Het is ook leuk om hem na een paar nachten plat ineens een nacht met de kroon naar boven of benden te leggen. Dan zie je soms echt een verschil in afwijking.

1 like

Juist, ik ga hem ga hem weer timen de komende dagen en Watchcheck eens bekijken

1 like

Met plezier, gewoon een prima SKX. :wink:

A:smiley:h mooi, ik ben er weer blij mee!

Tof aanbod Peter :+1:

2 likes

Nou, ik kom liever ergens te vroeg dan te laat :slight_smile: Maar da’s mijn mening.

Je zal dan maar net een sollicitatiegesprek hebben :joy: Dan kun je waarschijnlijk fluiten naar die baan.

1 like

Mij persoonlijk boeit het totaal niet of een horloge te snel of te langzaam loopt. De meeste die ik draag zijn automaat, dus met wat opwinden gelijk weer op tijd zetten.

2 likes

Wat maakt dat de hacking nu niet aanwezig is bij de 7s26, een beetje achterlopend uurwerk wenselijk is?

1 like

Als je horloge voorloopt hoef je alleen maar even de kroon uit te trekken en weer in de duwen als hij op tijd staat. Als hij achterloopt moet je ook aan de kroon draaien en soms weer even terugdraaien om hem precies goed te zetten. Kleinigheidje maar in principe lastiger. Ik denk dat @koekoek dat bedoelt.

Misschien begrijp ik de term hacking niet of is dit voorbeeld bij de wijze van een uurwerk mét hacking?

:point_up_2:t4:
We hebben het over seconden, waar kan iemand zich terug over maken hè :thinking:

Shit, precies 10 seconden te laat voor het gesprek :man_facepalming:t4:

Huh? Als je een automaat draagt is het niet logisch om hem met regelmaat op te winden (en bij te stellen, dat kan altijd tussendoor…).

Als je meerdere automaten hebt hou je ze niet opgewonden door dragen alleen.

2 likes

Wat opwinden kan natuurlijk ook een paar rondjes slingeren betekenen. ik zit de laatste tijd een beetje in mechanical-mode dus is de eerste gedachte draaien aan een kroon.

1 like

Sorry, hoor, maar ik ga echt niet elk dag mijn horloge goed zetten voor die 10 seconden. Ik doe dat pas wanneer ik merk dat het horloge voor of achter begint te lopen. En dat is pas wanneer hij minuten uit de pas loopt. Dus, mij boeit die paar seconden zeker.

(Flink) te vroeg komen vind ik anders net zo onbeleefd. In principe claim je dan ook tijd die je niet hebt afgesproken.
Zelf vind ik een vertraging van 10sec prima om mee te leven. Bij het instellen van de tijd zet ik hem gewoon een minuut voor en bent heel de week op tijd :+1:. Een horloge dat verder vooruit loopt geeft me constant het gevoel dat ik moet haasten :sweat_smile:.

1 like

En als je accuratesse zo belangrijk vindt en elke seconde essentieel is zou ik dan maar een quartz kopen :smile: Of de portemonee trekken voor een chronometer. :sunglasses:

2 likes

Als ik ergens voor een afspraak te vroeg kom, ga ik echt niet eerder naar de persoon toe dan de afgesproken tijd. Ik blijf gewoon lekker :yum: in de auto wachten en verheerlijkt naar mijn horloge kijken hoe mooi hij dan wel is :smile: Dus, ik claim gewoon de afgesproken tijd, maar ik ben wel op tijd.

3 likes