Seiko SKX vs. Mini Turtle (poll)

Wacht, ik vraag het even aan Robert Redford.

3 likes

Zoals zo vaak, in zo weinig woorden ook zo fout. Die voor je:

Uemura is de shit, vele malen beter dan een Turtle.

Een oude man die ook maar betaald werd om 'm een tijdje op een boot te dragen? Maar even serieus, waarom haal je Norman Schwarzkopf er niet bij joh?

Stormin’ Norman was toch de Diego Maradona van het Amerikaanse leger:

image

Het helpt wel dat de SKX 26 jaar in productie was en voor 140 Euries van elke website van hier tot Singapore te vissen was, terwijl de Mini Turtle al na 2 jaar een eenhoorn was.

1 like

Sla017 is de shit, vele malen beter dan een Uemura. Maar daar ging t niet over.

Van die 2 (skx vs mini turtle) vind ik de skx oprecht mooier.

1 like

Zijn we het toch nog eens eens. Man, wat een ding.

Een prima mening. Ik misschien ook wel op leer, maar op NATO is het even steven. Ik kan de SKX af en toe missen, zeker die 171 mod met 007 bezel.

Maar kom niet met de Turtle aan. Die zijn altijd een soort van kut, dan liever een Samurai.

Als het aan jou lag was het toch een Citizen NY0040, als ik me dat goed herinner?

Agree. Samurai > skx > mini turtle. Turtle vind ik misschien leuker dan skx :speak_no_evil:

Uiteindelijk wil iedereen toch de pre-prospex Shogun.

Wat mij verbaast is dat er nog geen Monster fan om de hoek is komen kijken die ons allemaal voor gek verklaart, om vervolgens prompt van achter aangevallen te worden door een vliegende Tuna Can.

2 likes

Tuna en monster vind ik echt niets.

1 like

Omdat de SKX toen nog niet bestond. Stormy Norm droeg waarschijnlijk een 7548.

On topic: voor mij altijd de SKX boven de Mini Turtle. Vooral ook vanwege het iconische design.

De SKX is gemaakt vanaf 1996, toch? Tot 2020 of zo? Stormin Norman was, wat, bekend omwille van de eerste golfoorlog in, 92 of daaromtrent? Shit zeg. Nooit bij stil gestaan.

Misschien als je graag een turtle draagt, maar een wat minder grote pols hebt, is de mini turtle een mooie oplossing?

Ik heb zelf een Tuttle, mini-T en een SKX.
Ovaal, afgerond en rond. Elk zijn eigen signatuur.
De Turtle en SKX vind ik even hoog scoren.
De mini T is een tussenvorm die mij minder ligt, draag ik ook minder/weinig.

Ik vind de Citizen NY0040 Promaster inderdaad een veel beter horloge dan de Seiko SKX. Dat klopt.

1 like

Plaatje voor de sfeer. :slight_smile: Maar inderdaad, de Uemura is al fors met bijna 43mm, de Mini Turtle zit lekkerder.

Ik moet toch nog eens zo’n ding scoren. Maar waar verkopen ze ze met een Saffier-mod er op? Want ik weiger gewoon Citizen Mineraalglas te kopen. Mijn ervaring is slecht.

1 like

I object :innocent:

Subjectief. Het tool karakter van de SKX horen de geprinte indices bij.

Fout. Precies hetzelfde uurwerk alleen met hacking en handwinding toegevoegd.

De lug to lug is eigenlijk te kort waardoor hij niet optimaal draagt. De SKX zit als een handschoen zoals ze dat in t westen zeggen. :innocent:

Het zijn kwalitatief vergelijkbare horloges waarbij het ontwerp van de SKX vele malen beter is.

Hangt ervan af welke. SKX007/009 vs Mini Turtle? Mini Turtle wint. SKX013/015 vs Mini Turtle gaat juist de andere kant op.
Ik heb zelf een SKX009 en een 013.

1 like

Daar verschillen we over van mening. Ik vond die kast maar apart met de uitgerekte crownguard onderin. Daardoor droeg hij voor mij zeer uitgezakt en asymetrisch. De normale Turtle doet dat dan toch beter.

Exact: precies dezelfde kwaliteit maar dan met broodnodige functies toegevoegd. En zonder dag aanduiding, dus één complicatie minder die stuk kan.

Gelul, opgelegde indices altijd beter afleesbaar bij dezelfde hoeveelheid lume. :smirk:

Het zijn kwalitatief uiteenlopende horloges waarbij de mini Turtle beter in gebruik is.

We hadden er een biertje bij moeten hebben. Leuke kroegdiscussie.

Uh. Spreekt u uzelf hier niet direct in 2 opvolgende zinnen enorm tegen? :face_with_monocle:

1 like

Hacking en handwinding zijn geen complicaties. :blush: Bovendien is een horloge wat je niet als een mafkees door de kamer moet zwaaien om het aan te krijgen ook minder snel stuk.

geen van beide ooit gehad, maar als Diederik die SKX wil doneren hou ik mij aanbevolen :wink:. Zelfs vind ik die SKX net iets mooier, geen idee hoe die draagt. Maar dag en datum hou ik wel van en die band vind ik ook mooier maar zoals gezegd, geen ervaring mee! :innocent:

2 likes

Prima kerel die Mafkees, niks mis mee :innocent:

1 like