Seiko SKX vs. Mini Turtle (poll)

Eens. :+1::smirk:

1 like

Bij de keus tussen de SKX of de Mini Turtle vind ik het uiterlijk van de SKX mooier.
Dat gezegd hebbende heb ik mijn SKX geruild voor een Turtle.

De Turtle is soms wat log/lomp op de pols. Dan vind ik de Land Turtle wel weer heel erg mooi. (Die komt nog wel een keer in de collectie.)

Kan de Land Turtle niet als een soort vervanging van de Mini Turtle gezien worden?

Precies, dat zeg ik ook altijd over Neil Armstrong en zijn Speedmaster. :rocket: Hij had waarschijnlijk ook liever een Seiko om gehad… Marja, marketing he. :joy: :ok_hand:

On topic; ik heb de mini-turtle twee weken gehad en ik vond het helemaal niks. Deed me helemaal niks. Kast niet mooi, kroon, niet mooi, dial niet mooi. Eigenlijk het enige wat ik mooi vond waren de gaatjes in de lugs. Die mis ik wel op de SKX.

Meerdere skx’en gehad, maar elke keer zit ik weer aan mijn bureau om saffier te plaatsen, betere banden te monteren en het uurwerk te vervangen. De skx is een mooi horloge, maar aan alle kanten een rammelbak en niet meer waard dan 170 euro op staal.

De mini turtle ben ik een keer gaan passen, maar vond hem toch maar raar. Puur voor de betere band het betere uurwerk zou ik die nu eerder kopen.

Off topic denk ik dat ik de laatste tijd in dit segment zoals @rlc zei eerder neig naar een Citizen, maar wel een saffiertje plaatsen zoals @Fate_Amenable_To_Change zegt.

SKX voor mij. Top horloge :slight_smile:
Ben nooit enorme fan geweest van de turtle kast

Nee, dat was William Pogue. Ik geloof niet dat Armstrong en Aldrin ook maar de minste interesse in horloges hadden. Die van Aldrin is al sinds 1970 pleite en die van Armstrong is het magazijn van de NASA weer in gebonjourd.

Nu vind ik het interessanter dat Louis Armstrong tijdens z’n hele verdere leven een simpel gouden dress-horloge droeg wat hem in 1929 gegeven was. Dit horloge kreeg hij van een witte Swing drummer, Ben Pollack, in de tijd dat witte en zwarte jazzmuzikanten nog niet met elkaar mochten spelen. Jim Crow vierde hoogtij.

Dat horloge van Armstrong (de echte Armstrong) heeft dus 50 jaar jazz-optredens overleefd. Een grotere prestatie dan één reisje naar de maan in een betrekkelijk rustige cockpit.

Is dit on topic? Absoluut niet. Bestond de Mini Turtle toen Robert Redford nog acteerde? Oh jazeker wel, in 2018 speelde hij in The Old Man and the Gun. Zonder SKX, overigens.

Redford zelf draagt al sinds de jaren 70 één en dezelfde Submariner, naar verluidt.

1 like

image

1 like

He, maar hij is toch naar buiten gelopen? Met die vlag in z’n hand? Jij was toch juist diegene die zei, “ga jij maar ik blijf wel zitten.”?

1 like

Ho ho. Ik ben Buzz Aldrin niet.

Maar goed. Ik vind het grappig om te zien dat ome @Ruud Neil hoger heeft zitten dan Louis. :slight_smile: Voor mij is dat omgekeerd, maar ja.

1 like

Ik vind Jazz afgrijselijke muziek.

2 likes

De aller grootste Armstong was natuurlijk de tour de france winnaar. Wat een prestaties leverde die man en wat is dat afzien jaar na jaar.

1 like

Ik vind fietsen en vliegen afgrijselijk, zeker met doping. :slight_smile: Jazz met doping, dat heurt gewoon zo. :slight_smile: Vraag maar aan Bird, Miles, Billie en Ray.

Maar terug on topic: Je kunt beter fietsen met een Mini Turtle dan met een SKX, want die eerste is comfortabeler en geeft de pols meer vrijheid om op je stuurtje te steunen onder elke hoek die je maar wilt.

SK007, geweldig ding, heb hem al ca. 6jaar en loopt nog steeds ongelooflijk nauwkeurig.jubileum band staat hem mooi maar is wel erg zwabberig. Tekst, diver 200m.,staat soms in rode kleur en soms in een soort beige kleur is mij op gevallen.