Seiko SKX only (Deel 1)

Sommige boekjes moet je in de ochtend gewoon niet lezen…:yum: :tongue: kwijl # kalfswang

2 likes

De bezel was te nieuw/shiny, dus maar wat artificieel gefaded.
@HanDavinci ik had m’n bezel er af genomen om de rubberen seal niet aan te tasten, maar na het terugplaatsen draait hij veel stroever als voorheen, heb jij enig idee waaraan dit kan liggen als modKing?

Ook heb ik gemerkt dat er onder de eerste laklaag een 2e 50 geprint stond schuin boven de 40, zie foto 2. Bizar

2 likes

Dan zit die pakking er gewoon niet lekker in. Even opnieuw eraf halen :+1:

3 likes

Ik overweeg een SKX009 te kopen met solid jubilee. Ben door HF echt enthousiast geraakt. Leuk horloge om erbij te hebben!

Nu twijfel ik over het glas. Standaard laten of een saffier? En in geval van saffier: vlak, single domed of double domed? Ik heb echt geen idee…

Misschien moet ik er een poll in gooien:

    1. Vlak saffier
    1. Single domed saffier
    1. Double domed saffier
    1. Standaard

0 stemmers

Geschreven advies wordt minstens zo gewaardeerd!

Cheers, Neyra

2 likes

Je hebt op crystaltimes ook heel wat variaties van saffierglas die je eens kan doornemen, best wel de moeite.

1 like

Je vergeet de coolste in je poll.

Een top hat saffier.

7 likes

Thanks voor de suggestie Han! Ik vind hem overigens echt niet mooi, maar dat weten we dan ook weer! :grinning:

2 likes

Ik heb ooit es een fotoshoot gehouden van een vlak saffier tov de double domed. De reflecties gingen me op den duur tegenstaan van de DD, dus ik zeg vlak saffier en dan met clear AR ipv de blauwe. Volgens mij is dat the way to go voor een toolwatch :slight_smile:

2 likes

Ik lees even mee. Heb m’n keuze al gemaakt maar wie weet met wat voor tips iemand nog komt.

1 like

In de poll begint vlak saffier een voorsprong te krijgen…

Leuke vergelijking. Het bevestigt wat ik al dacht.

1 like

@Neyra

Standaard Hardlex is prima en het spiegelt minder dan saffier.
Ik heb na 5 a 6 jaar twee minuscule krasjes, en ik ben er niet zuinig mee.

Dubbel dome vind ik helemaal niks met die optische vervorming van de wijzerplaat.

Ik zou de moeite, kosten en het verzenden besparen.
En de WR is niet meer betrouwbaar, bijna niemand kan testen
op 20 ATM.

1 like

Dubbel dome vertekent toch juist niet?
Ik heb er bij mijn SKX in ieder geval geen last van.

1 like

Als ik me niet vergis vertekent double domed juist niet, want dat is “hol” aan de binnenzijde en “bol” aan de buitenzijde. Enkel domed vertekent juist wel, want dat is alleen aan de binnen zijde “hol” waardoor je een soort vergrootglas krijgt. Verbeter mij als ik dit fout heb.

Heb op m’n orient ray een double domed en die vertekent niet. Ik ben er ook nog niet uit of ik dat double domed wel mooi vind. Vlak is lekker conservatief en veilig.

1 like

Voor mijn zoon een SKX besteld voor zijn verjaardag echter las ik dat het inkorten van deze band niet zo heel simpel is en je wel wat degelijk gereedschap nodig hebt.
Schijnbaar zijn die blauwe bandinkorters (die ik heb liggen) te zwak om de pinnen eruit te duwen.
Klopt dit en moet ik dus ook een ander setje kopen zodat je met hamer de pinnen eruit tikt?

afbeelding

afbeelding

@Spoon1 Ik heb het weleens zo’n blauw setje gedaan. Het is geen pin and collar systeem zoals bij de Turtle etc.

1 like

Zo lang je ervoor zorgt dat het pinnetje (van het blauwe apparaatje) recht uitgelijnd staat op de schakel pin dan wil het meestal wel lukken. Maar ik zelf gebruik altijd het kleine blokje met hamertje en ‘pin-tool’. Maar ook voor deze geld goed uitlijnen en recht erboven houden, zodra je merkt dat de pin in de schakel ietsje heeft bewogen na een klein tikje kun je hem normaal gesproken met een slag zo eruit tikken. Naar wel met gevoel :wink:

1 like

Ik heb ‘t ook destijds nog gedaan met zo’n blauw tooltje, dat ging vrij vlot. Inderdaad rustig aan doen en zorgen dat je mooi recht zit, dan moet het wel lukken :blush::+1:

Eerst een tijdje de SKX op een blauwe Zuludiver gedragen omdat ik de Z22 wat stug vind. Nu solid oyster besteld bij Monsterwatches, wat een heerlijk draagbare band is dit

3 likes

Vandaag mooi mijn skx007 ontvangen, nog bedankt monsterwatches, snel geleverd helemaal top. En eindelijk kan ik ook hier mooi posten. Valt kleiner uit dan ik had gedacht, maar wat een mooi ding. Binnenkort nog de 009 halen… Hah…

3 likes