Seiko SKX007 afwijking

Hallo Horloge vrienden,

Eindelijk na vele malen afstellen mijn SKX007 zo kunnen laten lopen dat de afwijking minimaal is, bloed zweet en tranen heeft het me gekost maar het is me gelukt. Overdags de klok lekker dragen en 's nachts op z,n rug op de tafel. Komt ie: nu na 5 dagen is de afwijking 0!! hij loopt nu 5 dagen op een afwijking van nul! ik lig in een deuk. Als ik na een nacht hem om doe loopt hij nog geen 0,5 seconden langzamer en dat trekt ie overdags weer bij. Dit controleer ik middels de Radio controle klok.

Binnenkort, soon even een trip van twee weken naar Zuid Frankrijk en bijtanken in de zon. Uiteraard gaat ie mee en zal over ruim twee weken weer berichten wat de afwijking dan is. Tot die tijd alleen maar genieten. En na de vakantie gaat er een Miltat Solid Presidential om de Seiko. Gr The Big One…

18 likes

Heerlijke werkpaarden sie 7s26 uurwerkjes. Mijn Seiko 5 heeft er ook een in zitten en die loopt -4s per dag zonder dat ik eraan gesleuteld heb(!). Gaat nergens over voor een horloge van 80 euro.

1 like

Volgens mij zijn er op dit forum aardig wat mensen met een Seiko SKX007 afwijking :joy:

11 likes

Top resultaat :+1:

Bij mijn 007 is het juist anders om.
Om de pols verliest hij iets en s’nachts plat loop hij weer iets in.
Op een week zit ik op ongeveer 12 sec. in de min.
Eigenlijk te waanzinnig voor zo’n goedkoop gestanst uurwerk :grinning:

1 like

Zou dat aan de ‘mensen’ liggen of aan de ‘seiko’?:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooi werk! Kan ik de mijne even naar je toesturen? :wink: Die loopt fors uit de pas. Ook maar eens openen binnenkort…

Dat doet m’n SKX171 ook. Was standaard al super afgestelt. Draag 'm nou alweer een week of zes continu. Mee geweest op vakantie waar het soms 38+ was. Alles mee gedaan en nu loopt hij +11 seconden (totaal in 6 week) sinds hij om is gegaan. Briljant ding.

.
.
Elf.

2 likes

Wha , 15 keer aan het bijstellen geweest, kast open dicht open dicht…het luister heel nauwkeurig. Ik heb een loep die 10 keer vergroot, heb je ook echt nodig.
Weer een klein tikkie naar de min…want hij liep te snel. Na een dag liep hij nog te snel weer een tikkie…shit na een 10 uur meten te langzaam, weer een tikkie naar de plus he ik voelde dat het deze keer goed zat, ik zag hem minuscuul naar de plus gaan toen dacht ik dit zou hem wel eens kunnen wezen, even een dag aankijken en ja hoor hij liep in 24 uur een seconde of 4 langzamer en ik dacht laat maar even gaan. Na een tweetal dagen herstelde de seconde wijzer zich en warempel hij loopt nu sinds een 5 dagen exact op tijd. Je moet hem dus bijstellen en even een 2 dagen aankijken het lijkt wel of de klok even tijd nodig heeft om zich aan te passen. Ik heb geduld en dat word nu beloond met een exacte tijd. Net nog even gecontroleerd sinds vanmorgen om 07.30uur om de pols gedaan en net even gecontroleerd en gewoon exact op de seconde nauwkeurig. Ik vind het geweldig na heel veel keer te hebben bijgesteld zonder elektronisch app te klok zo goed als exact op tijd te late lopen.:+1:

4 likes

Geweldig toch! super!:+1:

Goed gedaan, en zeker zonder timegrapher! Ik vind het zelf ook altijd kicken als een mechanisch horloge nauwkeurig loopt.

Skx007 van Monsterwatch loopt super nauwkeurig : ff bijgehouden :

Vrijdag 18 aug. 18.00 uur 0
Zondag 20 aut 18.00 uur + 6
Maandag 21 aut 07.00 uur + 6
Dinsdag 22 aug 23.00 + 11
Woensdag 23 aug 19.30 +12
Vrijdag 25 aug 0748. + 11
Maandag 28 14.09 +11
Zaterdag 02 sept +14

Tijdens het dragen loopt hij het mooist.
Bij hardlopen iets te langzaam en in de kast iets te snel.

Kortom: een SKX hoort om de pols!

1 like

Ja dat wel. De mijne althans, houdt van 'n strak opgewonden veer. Draag ik 'm minder dan gaat hij trager lopen.
.
.
Elf.

Yep. Geeft een smile op het gezicht.

Ja dat gevoel heb ik dus ook, zodra je hem blijft dragen en de veer goed opgewonden blijft dat ie strakker loopt. Ik heb nog een zgan nieuwe SKX009 liggen , overgenomen van Royke74:+1: en die loopt min 4 sec per 24 uur. Daar ga ik mee aan de slag na de vakantie. Want daar moet ook een vlak saffier op en een coin edge bezel en ook tzt een Solid presidential band van Strapcode.
Maar dat is project nr 2.:relaxed:

1 like