Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een Steinhart Ocean One en een Seiko SKX007 voor er bij. Beiden misschien niet met elkaar te vergelijken maar ik neig toch naar een Seiko omdat het toch een nostalgisch merk is voor mij en de kroon op 4 uur vind ik wel apart.
Nu twijfel ik welke band er bij te nemen, of de Solid Oyster of de Solid Presidential. welke zou ik kiezen en waarom?
Tevens wil ik er graag een rubber band bij maar ik vind de originele Seiko band niets, hebben jullie nog advies voor een mooie rubber band (xl) welke geen penetrante geur af geeft?
Daarnaast nog de vraag of het standaard glas er in te laten zitten of Saffier glas te laten monteren?
Eventueel kan Saffier en andere mods achteraf ook nog mocht het nu niet haalbaar zijn.
2: Oyster ( Presidential wordt vaak als te bling ervaren )
3: Een mooie leren band staat ook heel goed op een 007
4: Saffier zou ik niet doen op een 007
( als het niet licht gewelfd en dubbel ontspiegeld is )
gewoon plat saffier neemt veel contrast van de
wijzerplaat weg.
En maakt het fotograferen van betreffend horloge
schier onmogelijk;)
Ik neig zelf ook naar de Super Oyster band, ziet er wel erg mooi uit.
Saffier lees ik veel gemengde verhalen over en Rob van Monsterwatches zegt dat het nu net is of er geen glas in zit (het gene wat ik ook bijn mijn Breitling SuperOcean ervaar).
Ik zou ook voor de Super Solid gaan, staat er het beste bij denk ik. De Engineer 2 vind ik ook erg stoer, maar meer bij een BFK passen oid. Succes met je keuze!
Ik vind een Isofrane perfect staan, maar je zou de geur daarvan penetrant kunnen noemen. Een Hirsch Pure is ook een fijne band.
Een solid oyster vind ik erg mooi, maar let erop dat de solid endlinks vaak iets voorbij de lugs vallen en gevouwen endlinks meer ertussen. Geeft toch een iets andere look. De mijne is geen skx, maar toch vergelijkbaar:
Update: ik heb net een SKX009 met Super Solid Oyster band besteld en tevens een zwarte Nato band. Ik heb nog geen ervaring met Nato banden maar dat zal vast goedkomen denk ik.
Kijk en vergelijk, links skx007 met (licht gebold) saffier en presidential en rechts een oudere Seiko quartz met super solid oyster met (licht gebold) saffier.
De skx heeft overigens ook een andere (Murphy) bezel.
Zelf vind ik de presidential op de skx mooier totaal niet bling, is ook iets comfortabeler. Beide met solid end links. Snelle iPhone-foto, niet geweldig maar voor het idee.
Dubbel ontspiegeld saffier raad ik sterk af. Er is bijna geen enkele leverancier die het saffier aan de buitenkant zo goed kan coaten dat het krasvast is. Dan koop je saffier en krijg je krassen in de coating van de ontspiegeling.
Ik heb zelf goede ervaring met vlak saffier, zonder AR coating. Die AR coating geeft een blauwe glans, wat ik soms storend vind.
Gebold saffier (en ook elk ander glas) is sowieso nauwelijks te fotograferen, je wordt gek van de spiegelingen. Die zie je niet als je er recht op kijkt, dan is het alsof er niets zit.
Die zal ik uiteraard posten. Ik ben nu een breitling SuperOcean 44 gewend en een Hamilton Khaki Pilot (46mm) dus ben zelf ook heel erg benieuwd hoe 42mm me gaat bevallen.