Seiko SKX007 of SKX013

Nog niet meteen om te gaan kopen maar ik zou wel eens graag jullie mening willen weten welk type de voorkeur krijgt.
Ze lijken beiden toch op elkaar met het verschil dat de SKX007 42mm is en de SKX013 38mm.

Ik heb een 007 in bezit en helaas nog nooit een 013 in het echt mogen zien, maar gezien het bescheidener formaat zou ik achteraf misschien eerder voor een 013 hebben gekozen.
Dat gezegd hebbende is het wel zo dat de 007, zelfs op mijn polsjes, prima oogt en zéér comfortabel draagt ondanks de 42 mm.

1 like

Wat is jouw polsafmeting ?

hier de SKX007

de SKX013

maakt het wat aanschouwelijker voor iedereen

groetjes Lenno

1 like

17cm

1 like

Beide gedragen. Skx013 is nu naar het meissie. 007 kan tot vrij kleine pols wel hoor.

Mischien wa 013 net wat klein voor min achteraf. Heb 19+ polsen

1 like

007 is mooier, en draagt erg klein. Ik heb grote polsen, en vond de 007 zelfs bijna té klein voor een duiker. Komt door de erg korte lugs.

1 like

013 te iel voor een vent. Zeker met de 007 als alternatief.

1 like

Nog even een dubbelcheck voor je gedaan. Op een 17cm pols is de 007 echt prima wat mij betreft:

1 like

Beide gehad … en de SKX013 ziet er echt niet uit - gewoon veel te klein.
IMHO een dameshorloge :wink:

Seiko duikers dragen in het algemeen relatief klein … zelfs mijn 50mm SRP655 is zeer draagbaar (met normale polsen).

1 like

Dank je voor jullie tips

Door de bezel dragen duikers doorgaans toch wat kleiner dan het formaat doet vermoeden.

1 like

lug to lug afmeting va beide schijnt zo goed als identiek te zijn, dus om de overhang over de polsen te verminderen hoef je niet naar de 013 te kijken.

Ik heb ze beide om gehad (16cm pols) en vond de 007 net wat mooier en net zo goed om mijn pols zitten. Dus maar voor die gegaan :).

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

SKX171 met de coin-bezel van Monsterwatches. Nice!

hier mijn 013 (ik heb smalle polsen). 007 zou te fors zijn.

4 likes

Afmetingen van horloges zijn ook gevoelig voor mode en trends.
10 tot 15 jaar terug vond bijna iedereen een horloge van 36 mm een prima mannenhorloge; een Rolex Explorer bijvoorbeeld. Nu is dat een vrouwenklokje?

Ik denk dat de super grote afmetingen weer op z’n retour zijn. De nieuwe IWC Mark is ook 1 mm gekrompen. Maar dat is afwachten.

1 like

De 13 eens geprobeerd maar toch gauw weggedaan:

gr, HJR

SKX007 , 16,75CM omtrek pols , absoluut prima maat zo

1 like

Inderdaad, mocht ik er ooit één kopen zal het de SKX007 worden.