Seiko SKX007 of SRP777?

Is een vriend van me, ook forumlid hier maar niet meer actief. Prima verkoper.

Waar zou dat dan aan liggen? Behalve de vorm van de kast wijkt het toch niet af verder van de gemiddelde Seiko?

Ik heb hem nog niet irl gezien dus ik kan er weinig over zeggen.
Qua specs is ie OK dus misschien de looks?..
Met die kussenkast grijpen ze een beetje terug naar de vintage
Seiko divers, dan is de 007 wat slanker.
En er zijn natuurlijk snelle flipperaars, mijn eerste gedachte bij het
het monster was ook whaaaaaaaaahhgg!!, die gaat retour.
Ik heb em nog :smile:

Ik wil hem ook wel hebben denk ik. Kijk het even aan. Op zich moet ik wel wat wennen aan de vorm van de kast maar tot nu toe vind ik Seikoā€™s in het echt altijd mooier dan op de fotoā€™s. En welke kleur is ook nog even dubbenā€¦

http://www.viphorloges.nl/wp-content/uploads/2015/12/Seiko-Turtle-Prospex.png

1 like

Ik heb een 007 dus ik sta niet te springen.
Maar een pepsi turtle is wellicht tzt een optie.
Die kussenkast houdt mij ook wel een beetje tegen.

Dankjewel voor het advies , een forumlid heb ik al stukken beter gevoel bij dan een onbekende marktplaats aanbieder.
Ik sta op het punt een skx007 te kopen van hem :thumbsup:

1 like

Ik zou denk ik heel tegendraads die zwart/gouden pakken. Die is in het echt vrijwel zeker veel mooier dan op de plaatjes.

En tja :grin:

Hoewel de lume is k. u. t. natuurlijk

Ik heb onderstaande gekocht en het is het horloge waar ik de meeste positieve reacties op krijg. Ik zou hem op basis van de foto nooit besteld hebben. In het echt is hij heel andersā€¦

2 likes

Over de turtles gesproken:

Ik sta al op de wachtlijst bij strapcode voor een super jubilee voor op mijn incoming SRP775 :sunglasses:

2 likes

Ja hij heeft super veel contrast in deze kleurstelling.
Canā€™t miss it :thumbsup:

1 like

Toen, najaar 2015, opeens de eerste plaatjes van de SRP Turtle op internet opdoken, was dit echt groot nieuws. Fora, blogs en social media puilden uit van de posts en nog steeds wordt er dagelijks behoorlijk wat geschreven en gediscussieerd over de nieuwe Turtle. Een groot deel van de Seiko-community en veel andere WIS hebben, zodra dit kon, er een of zelfs meerdere gekocht. Dus dat je er nu relatief veel ziet aangeboden, verbaast mij niet. Je ziet dit ook vaak met microbrands. Dan is er een model dat helemaal een hype is op de fora en niet lang daarna zie je er behoorlijk wat te koop. Niet omdat het zooi is. Maar gewoon omdat al die hype-/impulskopers dan weer iets ander willen. Beetje de waan van de dag. Volgens mij ging dat trouwens destijds met het 2e generatie Monster ook zo. Hoewel de Prospex Turtle imo een nog veel grotere hype was en is. Nou ja, dat is hoe ik het zie.
Overigens weet ik dat niet iedereen een cushion case geweldig vindt. Maar heel veel mensen kunnen dit toch wel waarderen. Past helemaal in die andere hype: ā€˜retroā€™.:wink: Ik persoonlijk vind de 6309 nog steeds een van de coolste Seiko duikers ooit. Maar ik hou ook van het meer praktische van een modern/nieuw horloge. Daarom ben ik heel erg blij met deze 6309-reissue!

2 likes

Ik was eens lopend verdwaald in de Friese wouden, het is daar sā€™nachts echt pik donker
en ik ben daar totaal niet bekend.
Allemaal kleine boerenweggetjes en bagger paden.
In het donker heb je een ander tijds gevoel en ik was mijn kompas vergeten.
Gelukkig was het onbewolkt en het noorden is tussen het ā€˜steelpannetjeā€™ en
de ā€˜slangā€™ in die tijd van het jaar.
Wat was ik blij met mijn Seiko! was nog goed af te lezen.
Na een tijd zie ik twee koplampen, de auto stopt, het raampje gaat naar beneden.
Goedenavond, ik ben een beetje verdwaald geloof ik.
ā€˜Dat is nu ook weer zo watā€™ hoor ik van uit de donkere cabine.
ā€˜Waar moet u wezen?ā€™ ik beschrijf de locatie, 'Rijdt u maar meeā€™
Op goed vertrouwen stap ik in, blijkt dat ik op nog geen honderd meter
van mijn bestemming was. :sweat_smile:
Aardige lui die Friezen :thumbsup:

5 likes

Ik ben er nog niet uit. Denk dat als het te lang duurt voordat er een skx007 voorbij komt ik voor de turtle ga.

Ik kwam ook nog deze solar duiker tegen van Seiko. Ook erg gaaf hoor en een ideale beater lijkt me.

Iemand die deze kent?

Schmeink had er Ć©Ć©n te koop met blauwe accentenā€¦

Ja klopt die is helaas verkocht.

Wist ik nietā€¦

Nee snap ik. Was een goed tipšŸ‘šŸ»

Ik heb 'm zelf niet. Wel 'ns om de klauw gehad. Best brok horloge!:slight_smile: Solar is heel fijn; maar geen mechanisch horloge, natuurlijk. Vind zelf de bezel wat te dik/breed. Maar daā€™s een kwestie van smaak. En heb wel 'ns gehoord dat je de schroefbare pushers niet te stak moet dichtdraaien, omdat je die anders soms (bijna) niet meer openkrijgt. Op Horlogeforum heb ik er de afgelopen jaren wel meerdere zien langskomen. Op Watchuseek heeft dit horloge een grote schare fans.

Volgens mij moet jij eerst nog maar eens even de forum regels gaan lezen.

Wel leuk dat je een topic uit 2016 naar boven haalt. Toen de skx nog gewoon te koop wasā€¦ā€¦ pure nostalgie!

5 likes