Seiko SKX007 of SRP777?

Nu mijn Seiko Monster weg is ben ik op zoek naar een meer classy diver. Ik was eerst van plan om de nieuwe Seiko Turtle te halen SRP777. Alleen nu begin ik toch te twijfelen of ik niet voor de iconische SKX007 moet gaan… Zeker omdat deze uit productie wordt gehaald.

2 likes

Allebei!

1 like

Zoals @Kenleaf zegt, beiden! :slight_smile:

Ik heb de skx007 inmiddels, maar de srp777 zal spoedig volgen. (Net als nog wat andere horloges :blush: )

1 like

Ik zou voor de skx007 kiezen! Die heeft in mijn ogen de beste verhouding als het gaat om prijs/kwaliteit, daarnaast is hij prachtig om naar te kijken. Je kan er oneindig mee variëren als het om bandjes gaat. Hieronder twee voorbeelden (eigen foto’s)

3 likes

De SKX007 heeft erg veel ‘going for it’, waaronder inderdaad de extreem goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Maar als je, net als ik, beide horloges leuk vindt, is er een vrij grote kans dat je uiteindelijk toch wel allebei een keer zult willen hebben. Ik verwacht dat de SRP Turtles op z’n minst nog wel een aantal jaren in productie zullen blijven. Ze zijn net een half jaartje op de markt en bijzonder populair. Daarom zou ik, als je nog een nieuwe wilt, nu eerst een SKX007 kopen. Kun je altijd later nog een Turtle kopen.
Succes met kiezen!

4 likes

@Batossai Dat ziet er goed uit! Prachtige klok.

@TagEd daar heb je helemaal gelijk in. De skx007 maken ze njort meer en de turtle wel. Daarnaast zal de turtle misschien nog wat in prijs gaan zakken de komende jaren.

De 007 is een icoon, als je van Seiko houdt kun je daar niet omheen. Persoonlijk vind ik het 1 van de comfortabelste horloges verkrijgbaar.


2 likes

007 nu kopen.
De 777 komt later wel.
Maar dan wil je de 007 niet meer kwijt.:wink:

Grt.

1 like

Duidelijk. Zoeken naar een mooi exemplaar van de 007 dan maar. Gezocht advertentie heb ik aangemaakt dus ff afwachten of iemand hem weg wil doen.

is er groot kwaliteitsverschil tussen het uurwerk? Seiko 4r36 vs 7s26? Ik weet dat je bij de een de seconde wijzer stop kan zetten en dat je hem kan opwinden. Maar ook verschil in kwaliteit?

Nou, weet je niet. Misschien dat Seiko daarvan over 30 jaar ook wel 'n reissue uitbrengt.:wink:

1 like

Toevallig gisteren ook een topic gemaakt over keuzes wat betreft Seiko.

Zeer vriendelijke adviezen wezen al gauw richting de skx007.
En een verwijzing naar monsterwatches , volgens mij alom bekend hier!
Ik heb gelijk een mail verstuurd naar monsterwatches voor een skx007 , ik denk dat ze hard gaan zo!

Op marktplaats staat er ook 1 , toevallig een bekende van het forum?

Zelfde ideeën en wensen als jij :slight_smile: Wilde ook net een oproepje doen.

Ik ga nu voor de de skx007!

1 like

Heb je al keuze kunnen maken in het type band en sluiting , en het glaasje?
Ik ga voor de solid oyster 20mm , single domed saffier.

Rob bij monsterwatches gaat het druk krijgen denk ik :smiley:

1 like

Toch leuk dat de voorkeur uit gaat naar de skx007.

Ik wacht even af of iemand hier op het forum hem weg wilt doen. Heb geen haast dus koop hem liever via dit forum of 2dehands.

Iemand die hem weg wilt doen?:stuck_out_tongue_winking_eye:

In kwaliteit houden ze gelijke tred.
Kwaliteitscontrole van Seiko staat hoog aangeshreven.
De 4R36 kan iets nauwkeuriger zijn
maar dat verschild ook weer per uurwerk.

Beide uurwerken hebben hun betrouwbaarheid bewezen.

Grt.

Skx!

Voor zover ik weet is de 4R niet meer accuraat dan de 7S. Standaard blijven beide meestal netjes binnen bandbreedte van 20 sec. afwijking/dag (vergelijkbaar met Zwitserse ETA-uurwerken. Maar met reguleren kunnen ze zeker binnen COSC-normen lopen.

Op verschillende internationale horlogeforums heb ik gelezen
dat de 4R’s iets beter afgesteld af fabriek zijn tov 7S
Dan hebben we het over luttele seconden per dag dus in de
praktijk zal de nauwkeurigheid weinig verschillen.
Maar beiden lopen zeker, en vaak ruim binnen de fabrieksnorm.

Een ETA 2824 is wel iets nauwkeuriger vooral in verschillende posities.
Hoewel slecht onderhouden, ze zijn gevoelig voor oude olie, is het
snel gedaan met de nauwkeurigheid.

Grt.

+1

Qua ontwerp verschilt de 4R36 niet veel van de 7S26, buiten de hacking en handwinding modules. 3 steentjes meer, maar dat zal wel in die modules zitten. (?) Ik heb de afgelopen jaren veel ervaringen van betere nauwkeurigheid vergeleken met de 7s26 gelezen. Dat is geen wetenschappelijk onderzoek natuurlijk, maar je krijgt met veel lezen wel die indruk.
De oorzaak kan mogelijk zijn dat ze gemaakt zijn met een nieuwere produktielijn dan de 7s26 (betere toleranties, van de machines dus). Dit laatste is geen kennis van mijn kant maar zou een zeer plausibele verklaring zijn. De 7s26 zal wel een keer uitgefaseerd raken, en dan ga je op het laatst niet meer in investeren in de productielijn.

Echter, Seiko houd een slag om de arm mbt de fabrieksbandbreedte voor nauwkeurigheid:
7s26: the range is quite large, with the 7s26 rated at approximately -20 to +40 seconds per day. (vind ik zo snel geen specsheet van echter).
4r36: between -35 and +45 seconds (http://www.watcharama.com/wp-content/uploads/2013/10/4R36_specification-480x600.jpg). Dus ruimer

Misschien heeft iemand een specsheet van de 7s26?

Ik zie steeds meer zgan turtles occasion verschijnen op div forums.
Dus niet iedereen is er tevreden mee.

Past een 4R36 in een 007 case?
Dit is misschien voor mij tzt een optie als de 7S26 op is.

Grt.