Seiko skx007 Rootbeer

Mag ik jullie mening over de waarde en echtheid?

Dial is al nep. Rest allemaal aftermarket spulleboel. Waarschijnlijk zit er enkel een NH35 uurwerkje in wat origineel Seiko is. Maar die kosten ook niks.

Dus als je vraagt of het echt Seiko is: dan Nee.

Waarde geen idee. Waarschijnlijk de waarde van de aftermarket spulletjes, dus een honderd of 1,5 / 2.

5 likes

Geen SKX kast - mijns inziens geen SKX.

Wijzerplaat, band, duikring, rehaut en wijzers overigens ook niet origineel SKX.

Al met al weinig SKX (wie weet het uurwerk - maar dat kan ik niet zien).

SKX heeft 7S26 (a-b-c) aan boord. NH3 is in basis gelijk, volgens mij enkel een andere rotor.

1 like

Bedankt heren mijn dank is groot

Moet zeggen als Rootbeer bezitter, inderdaad alles bij elkaar “geraapt” maar ziet er best goed uit :wink: groetjes van zijn grote broer :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Jemig, die is nog erger, heeft zelfs een wijzer teveel! Wat een prul!

8 likes

Nee. Het is geen uurwerk dat in Seikos zit. Jij weet het wel maar ter leering ende vermaek van TS:

De Seiko group heeft verschillende onderdelen. SII is de afdeling die onderdelen en uurwerken maakt voor derden. Bijvoorbeeld Invicta die SII uurwerken gebruikt. Ook de San Martin hommages hebben deze uurwerken. De Seiko uurwerk zijn soms gelijk in ontwerp maar hebben andere markeringen/merkjes er op. Maar omdat de NH35 door de Seiko group gemaakt wordt wordt hier door deze verkopers het predikaat Seiko opgeplakt. Alleen zit er in dit horloge dus helemaal niks in wat ook in een Seiko zit. Pure nepperij om geld binnen te harken. In feite is dit niks anders dan een San Martin horloge qua specs en “ontwerp” maar met een ander logo. Maar deze horloges met een fake Seiko logo er op leveren het dubbele op van een San Martin.

1 like

NH3# varianten zijn gebaseerd op de nieuwere 4R uurwerken meen ik? Was ook een soort upgrade tov de 7S ivm hacking functie en handmatig opwinden.

1 like

Yeah oke, true. Het zijn de uurwerkjes voor derden

Zijn zoals Seiko guru koekoek zegt identiek op wat markeringen na.

Staat waarschijnlijk ook PAGANI op de band😅

Je hebt gelijk! Ik werd wat afgeleid door de vergelijking met SKX, die de 7s26 aan boord heeft :slightly_smiling_face:.