Een paar vrienden van me zitten nu reeds in PHUKET, over een paar dagen vertrekken ze naar BANGKOK… ik dacht zo, de ideale gelegenheid om een SKX007 te laten meebrengen… echter ik heb wel een paar vraagjes…
Is het wel verstandig om twee horlogeleken te laten aankopen?
Weten jullie toevallig adressen in Thailand (Bangkok) of Malysië?
Hoeveel zou een SKX007 daar kosten? ik veronderstel iets minder dan hier…
Indien er iemand nog een bestelling zou willen vanuit het oosten, wil ik wel voor nog iemand een horloge laten meebrengen ( ik woon in België, maar kan het overal naartoe sturen ( liefste nederland en belgië natuurlijk)
Welk land zouden jullie verkiezen, Thailand, Vietnam of Malysië?
Waarom al de moeite… Rob van Monsterwatches of Nanne regelen het ook prima en dan heb je nog wat aan je garantie. Kan me ook niet voorstellen dat het om een significante besparing gaat als je daar koopt.
Nee inderdaad, voor het geld doe ik het inderdaad niet echt, maar ik vond het gewoon leuk om het horloge op die manier te verkrijgen… het is meer de idee die erachter zit enzo
Ja, de achterliggende gedachte snap ik wel. Als je de leken maar duidelijk laat weten welk horloge je precies zoekt, anders krijg je straks het verkeerde. En let er ook even op dat je niet te veel betaalt en dat je geen neppert krijgt.
En laat je vrienden vooral geen hele bestelling horloges meenemen; ze moeten immers nog op Schiphol (of waar dan ook) door de Douane! Hoe meer klokken in je bagage, hoe groter de kans op lastige vragen.
Ik ben zelf nu 3 weken terug uit Thailand en heb daar natuurlijk ook naar de horloges gekeken.
Maar de echte merken zijn daar net zo duur of soms duurder (vooral de monsters).
Wel overal in de betere warenhuizen te verkrijgen.
Wat wel een reden kan zijn om er een uit Thailand te halen is het verschil in uiterlijk…
Ik kom jaarlijks in Thailand en heb al heel wat horlogezaken van binnen gezien.
De doorsnee seiko/citizen duiker is duurder dan ebay of rob monsterwatches.
Wel kan je als je geluk hebt een flinke sale tegenkomen of een limited die op ebay erg prijzig zijn (in thailand zag ik dit jaar de prince (land)monster voor 450 euro liggen en die gaan voor 800 euro of meer ebay uit…).
Als je MBK (groot warenhuis in Bangkok) op de derde of vierde etage gaat kijken kom je de rode en blauwe monster tegen (goed zoeken) voor 400 tot 450 euro. Ze verkopen ze zelfs tweedehands met de limited doos erbij voor iets goeiekoper.
Ik heb eerlijk gezegd de skx007 nog niet gezien in Thailand. Mocht ie er zijn dan denk ik dat ie doorgaans duurder is dan hier of je moet zo’n geweldige sale tegenkomen.
Ik denk wel dat je heel duidelijk moet doorgeven welk model je precies wilt en wat ie maximaal mag kosten.
Grote warenhuizen hebben altijd een ergens een horlogezaak zitten, opticiens verkopen soms ook horloges (in eentje heb ik dit jaar de samurai ninja gescoort).
Ik ben nog niet in vietnam of Maleisie geweest dus daar kan ik niets over kwijt.
Trouwens in de tax-free zone (Bangkok airport) verkopen ze ook mooie seiko’s en als je geluk hebt hebben ze daar ook een sale en kan je ook een mooie limited tegenkomen (bijv. seiko’s/orient’s ter ere van de Thaise koning, daar maken ze volgens mij elk jaar een speciaal/limited horloge voor).