Seiko SKX007 voor 13-jarige jongen?

Hallo mensen.
Zoals al op eerdere berichten te lezen van mij, vind ik de Seiko SKX007 een erg mooi horloge. Wat alleen de vraag is; is die in verhouding met mijn pols niet erg groot? Ziet dat er niet raar uit?

mvg jamie

wat is je polsomvang?

Ik zou hem eens passen; als de lugs over je pols heen steken is ie imho te groot.

Ik heb een touwtje om mijn pols gedaan.
Op het punt waar het touw het andere uiteinde raakte, heb ik 'm afgeknipt.
Dat touwtje (die dus precies 1 keer om mijn pols past) heb ik naast een liniaal gelegd. En dan kwam ik uit op 18 centimeter…

Al bedankt voor jullie reactie.

Dan zou de omvang geen probleem moeten zijn.

Ik heb zelf minder dan 18, en dat gaat prima.

Mijn beste,

Seiko’s zijn gemaakt om de tand des tijds ruimschoots te overtreffen.
Dus in de loop der jaren omarmt deze Seiko jou pols steeds beter!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik kreeg mijn eerste Seiko van mijn ouders toen ik ook 13 was. Niet zo’n grote als een SKX007, ze waren toen minder groot. Maar wel een automaat.

En ik moet zeggen, ik ben het helemaal met Tissot62 eens; hij slaat de spijker op zijn kop. Nu, zo’n 35 jaar later, heb ik mijn eerste Seiko nog steeds. Hij heeft nog nooit een servicebeurt gehad en loopt nog steed super. Ik draag 'm niet zoveel meer, maar wel elk jaar op mijn verjaardag.

Nu ik er zo over nadenk, zou het best wel eens kunnen zijn dat de Seiko het enige gebruiksvoorwerp is dat al die jaren met me meegegaan is. Niet om nu sentimenteel te worden, maar een Seiko automaat mag dus best wel een groen label hebben! Kort gezegd: een SKX007 is een geweldige aanwinst die nog jaren meegaat.

Menno

ik moet zeggen dat ik het geweldig vind dat een 13jarige het lef heeft om een stel horlogegekken advies te vragen én dan te overwegen een 007 te gaan dragen. You’re the man, Jamie!

Dát bedoel ik, Jamie! Dragen die 007. Mijn polsomvang is eveneens 18 cm en mijn SKX007 draagt prinsheerlijk. Toeval of niet, maar ik heb 'm vandaag om! :slight_smile:

Als jij 18 cm polsomvang hebt dan heb je flinke poten voor je leeftijd…
Dus zal het absoluut geen probleem zijn.ik zou gewoon een paar xxl klokken proberen voor de lol om een idee te krijgen wat te groot of te klein is voor jou.

Het kan ook net rond de 17 zijn hoor. Maar eigenlijk valt het nog wel mee hoe brede polsen ik heb als je het gewoon ziet. Maar ik heb een touwtje eromheen getrokken en die op het juiste punt afgeknipt en dan kom ik strakgetrokken op 17 uit, wat losjes op 18…

mvg jamie

Aangezien je klok ook niet strak om je pols zit ,reken dan maar gerust 18 cm.

gr Ron

Om mijn pols van 17 cm een 009. Zelfde kast, alleen wat kleuriger.

Gaat prima.

Bas

Huge is in, my Padawan. To like, is what you must.

:wink: