Seiko skx007 vraagje

Zojuist na het missen van mijn oude skx toch weer een nieuwe tweedehands aangeschaft.
Echter is aan 1 kant de band aanzet behoorlijk los aan 1 kant, zie foto’s
Verkoper zegt zelf nooit ergens aan te hebben gebogen, maar kan me niet herinneren dat m’n oude dit ook had.

Gewoon ‘terug’ buigen of hoort dit toch wel zo?

Gewoon terug buigen of, wat ik eerder zou doen, die rare jubilee er gewoon lekker af halen en er een classic Bond NATO op gooien. :slight_smile: Of een vintage leertje.

Aan die holle end-links heb ik een broertje dood, die krijg ik niet van Seiko’s af zonder gevloek en zonder ze te verbuigen, dus da’s niet raar in mijn ogen. :+1:

3 likes

Ik zou hem terugduwen.

In het groen weer richting elkaar. Hou er maar een tandenstoker tussen, dan weet je zeker dat je push pin er nog doorheen gaat naderhand.

2 likes

Je kunt ze ongetwijfeld terug buigen, maar dit gebeurt niet door er zomaar tegenaan te niezen. Hier is brute kracht gebruikt.

2 likes

Thanks, heb gelukkig goed gereedschap op m’n werk dus ga het morgen meteen fixen. Verkoper weet uiteraard van niks :joy:

Twijfel even of een bond NATO mooi is met m’n bezel

Ben ik nou zo’n lompe boer of heb jij een wat zijige definitie van brute kracht?

Sja, geborsteld alu? Niks mis mee toch? Ik heb het over een zwart-rood-groene traditionele Bond, maar ik denk dat grijs-blauw ook erg OK gaat zijn.

1 like

Klopt geborsteld aluminium, Ja dacht zelf aan een grijs groene eventueel… die andere is mooier bij zwart denk. :grin: Morgen eerst maar eens de jubilee herstellen. Bedankt nogmaals

1 like

Gewoon dragen wat je zelf het mooist vind vriend. persoonlijk vind ik die jubilee gruwelijk mooi staan bij deze aluminium bezel dus die zou ik zeker even repareren morgen. Wat vreemdem op een internetforum ervan vinden moet jou een worst wezen.

1 like

Ongetwijfeld. :joy:
Maar dit is hoe dan ook niet het gevolg van ‘normaal’ gebruik.

1 like

Ja sowieso! Ik hou deze denk op de jubilee en ga een andere met cerakote mod op NATO aanschaffen :slight_smile:

1 like

Mooi moment om een Strapcode super-awesome-3D-amazing-angus-clamshell-oyster-en-ander-zeeleven Jubilee band te bestellen.

Metaal vaak/veel buigen verhoogt het risico dat je horloge op een dag niet meer om je pols hangt, terwijl je 'm daar wel gelaten had. En dat moment is typisch vaak net op het moment dat jij je hand over de rand van een cruiseschip/vissersboot/sloep/roeiboot/grachtkade/… steekt om iets aan te wijzen.

3 likes