Beste mensen,
Welke klok kan ik het best kiezen Seiko skx 007 of Citizen bn0100-51e ik vind de Seiko iets mooier. Ik wil een robuust horloge zonder hele dure servicebeurten.
Het maakt mij verder niet uit dat de Seiko minder nauwkeurig is.
Beste mensen,
Welke klok kan ik het best kiezen Seiko skx 007 of Citizen bn0100-51e ik vind de Seiko iets mooier. Ik wil een robuust horloge zonder hele dure servicebeurten.
Het maakt mij verder niet uit dat de Seiko minder nauwkeurig is.
Als je de Seiko het mooist vindt dan moet je die kopen. Die kunnen wel 20 jaar zonder service!
Voor degenen die het niet weten, da’s een Citizen Eco-Drive duiker met 200m WR en zeer strakke wijzers:
Ik vind de afwerking eigenlijk mooier dan een SKX, maar buiten dat is het appels met peren. De SKX is natuurlijk een non-hacking, non-handwinding mechaniek, terwijl de Eco-Drive een quartz op zonne-energie of licht is.
Die Eco-Drives kun je van afstand in een donkere la mieteren, er 90 dagen later uithalen, en ze zullen vrolijk verder gaan waar ze gebleven waren. Dat is wel heel erg onderhoudsarm en robuuste technologie. Ook zul je op een Citizen geen problemen zien met uitlijnen.
Evengoed heb ik een SKX. Want die vind ik charmanter. Om het mooier te maken is er ook nog de NY00040 voor dat geld:
Oh… 90? Ik dacht zelfs 180 dagen🤔…in dat donkere laatje🖒😊
Ik heb de Citizen verkozen boven de SKX, ik vind hem beter afgewerkt maar toch blijft de Seiko kriebelen.
De SKX kan je niet vergelijken met een eco drive. Totaal ander horloge. De vergelijking met de Citizen NYoo40 serie gaat beter op.
Ik heb de SKX009 en de NY0040 serie. Ik vind ze allebei geweldig, maar de Citizen heeft een kleine voorsprong. De stijl staat me meer aan en ze zijn er met 4 verschillende wijzerplaatje. Mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe Citizen (NY0040-17le) met prachtige sunburst wijzerplaat. Zie die van @StefaanVdV
Die 007 of 009 kan je later altijd nog wel krijgen.
Tip:
://www.lucasdivestore.com
Voor 199 euro
Die SKXen zijn prachtig, allen jammer dat sommige lieden ze dan weer op van die Jubilee’s laten.
Close call indeed. En beiden betrekkelijk weinig geld, dus yolo… nog een duiker aanschaffen.
Toch, @Phil3, die Eco Drive met die strakke minutenwijzer is erg cool, dus het hangt gewoon af van de technologie die je wilt. Als glijden van een mechanische secondenwijzer om het even is, zou ik altijd de Eco-Drive nemen, die gaat 20 jaar straf op tijd lopen.
Als je Mechanisch wilt en tussen de SKX en de NY00040 moet kiezen, ja, daar zijn meters over volgeschreven op blogs, en ik zou bijna zeggen dat je ze dan beter allebei kunt doen. Een SKX007 en dan een 17LE in blauw er bij. Dan heb je zwart en blauw voor elkaar.
Die is cool hoor ook lekker plat op de pols en je kan hem voor lange tijd
zonder problemen wegleggen.
Maar zo’n SKX007 is een klassieker en je vindt hem mooier dus dan heb
je deze alvast in huis
Ik heb de 007 zelf, al zo’n 6 jaar, geen moment spijt van gehad.
Welke van de twee zou er robuuster en schokbestendiger zijn? (Waarschijnlijk de citizen) en hoe schokbestendig is een skx eigenlijk?
(Ik had het net over de citizen bn0100 en de seiko skx)
Het zijn beide iso 6245 certified duikers
*iso 6425
De Citizen gaat het waarschijnlijk winnen qua schokbestendigheid.
Heeft natuurlijk aanzienlijk minder beweegbare onderdelen.
Maar het 7S26 uurwerk van de SKX staat bekend als een werkpaard
en is zeer robuust.
Zal bij normaal gebruik geen moeilijkheden opleveren.
Ik zou er niet mee gaan boxen of een drilboor bedienen.
Je kunt geen buil vallen aan een SKX. Loopt dertig jaar accuraat zonder service. Certified Diver. It doesn’t get any better.
Zoals @Drex al zei, de Eco-Drive is schokbestendiger want quartz. Mechanische horloges hebben eigenlijk per definitie meer bewegende (althans voor het oog zichtbaar) delen. Met name de balans en het echappement zijn delen die niet heel erg van schokken houden.
De SKX is echter wel gebouwd als een Tank, dus ik vraag me dan af wat je met het horloge gaat doen. Als je zes uur per dag met een pneumatische hamer werkt, zou ik je een digitale G-Shock aanbevelen, om dat de wijzers er dan ook niet uit kunnen trillen.
Mwah, de 7S26 is rechtstreeks uit de fabriek niet echt accuraat.
Ik zou 'em toch eerst even op de timegrapher leggen.
Ik ben van plan om met de skx om te mountainbiken en een beetje klussen. Dat de skx wel aan, neem ik aan. Wat denken jullie?
http://www.atlascopco.com/Images/TEX_12PE_ac0032079_456.jpg
6 uur? die andere 3 uur werken is dan om bij te komen?
Ligt een beetje aan wat voor terrein.
Op asfalt geen probleem maar voor het off road werk zou ik
de SKX niet aanbevelen.
Dan beter een G-Shock of een andere Casio, de worldtimer bijvoorbeeld,
kost 3 tientjes bij Kish.nl
Ik heb een racer met hele harde bandjes en met een mechanisch horloge om haalde ik op hobbelige stukjes mijn linker hand van het stuur tegen het schokken.
Dat was niet handig dus hier voor gebruik in nu een G- Shock.
Bij het klussen, vooral met machines draag ik liever helemaal geen horloge, ook geen G die wordt dan onnodig vies en beschadigd misschien.