Ik zat onlangs rond te kijken naar de seiko skx009, maar ik zie dat er verschillende achterklepjes zijn.
Ik heb al een skx009 in bezit met het klepje hieronder en vroeg mij af hoe dit komt. Is dit een kwestie van nep vs echt of verschilt het per productiejaar/regio?
Wat bedoel je met ‘klepje’ en het verschil in klepjes? Je hebt 1 horloge afgebeeld, het verschil tussen voor en achterkant is in ieder geval duidelijk.
Elk horloge heeft natuurlijk wel zijn eigen nummers, zodat je inderdaad bepaalde info kunt achterhalen.
SKX009J1 is in Japan gemaakt en de K1 is elders gemaakt.
Haha, inderdaad verwarrend. Het ging mij om de achterkant. Iemand liet mij onderstaande afbeelding zien en claimde dus dat die van mij mogelijk nep zou zijn. Echter bij het openen van die pagina ging het om de lettertype en niet om de geheele look van de achterkant.
O.k., dus je bedoelt dat de tekst(gravering) op het achterdeksel er mogelijk op zou kunnen duiden dat dit een imitatie is?
Ik vind dit heel lastig te beoordelen, a.d.h.v. jouw foto en ben ook nog eens geen Seiko(fake-)expert. Hoogstens iemand die er veel teveel gehad heeft.
Bij een fake Seiko is dat vaak ook te zien aan de dial. Waar (in dit geval) 7S26 staat, staat in geval van een fake, meestal iets anders. Dus de dial lijkt mij in ieder geval ook echt.
Wat betreft de caseback, kan ik niks zeggen omdat ik het niet goed zie qua lichtinval. Maar deze lijkt mij meer echt dan nep.