Seiko SKX009: echt of nep?

Hoi mensen,

Ik zat onlangs rond te kijken naar de seiko skx009, maar ik zie dat er verschillende achterklepjes zijn.

Ik heb al een skx009 in bezit met het klepje hieronder en vroeg mij af hoe dit komt. Is dit een kwestie van nep vs echt of verschilt het per productiejaar/regio?

Alvast bedankt!

1 like

Wat bedoel je met ‘klepje’ en het verschil in klepjes? Je hebt 1 horloge afgebeeld, het verschil tussen voor en achterkant is in ieder geval duidelijk.

Elk horloge heeft natuurlijk wel zijn eigen nummers, zodat je inderdaad bepaalde info kunt achterhalen.

SKX009J1 is in Japan gemaakt en de K1 is elders gemaakt.

1 like

Haha, inderdaad verwarrend. Het ging mij om de achterkant. Iemand liet mij onderstaande afbeelding zien en claimde dus dat die van mij mogelijk nep zou zijn. Echter bij het openen van die pagina ging het om de lettertype en niet om de geheele look van de achterkant.

O.k., dus je bedoelt dat de tekst(gravering) op het achterdeksel er mogelijk op zou kunnen duiden dat dit een imitatie is?

Ik vind dit heel lastig te beoordelen, a.d.h.v. jouw foto en ben ook nog eens geen Seiko(fake-)expert. Hoogstens iemand die er veel teveel gehad heeft. :rofl:

1 like

Exact, maar bij nader inzien lijkt mijn horloge het juiste lettertype te hebben.

Deze mag dan ook gesloten worden! (Tenzij iemand nog wat in te brengen heeft over de echtheid :joy:)

Ik heb 'm even verplaatst naar de juiste categorie en de titel aangepast. Misschien komt hier nog wat bruikbare info op. Je weet 't niet.

1 like

Bij een fake Seiko is dat vaak ook te zien aan de dial. Waar (in dit geval) 7S26 staat, staat in geval van een fake, meestal iets anders. Dus de dial lijkt mij in ieder geval ook echt.

Wat betreft de caseback, kan ik niks zeggen omdat ik het niet goed zie qua lichtinval. Maar deze lijkt mij meer echt dan nep.

1 like

Heb je meer aan deze foto?

1 like

Volgens Seiko Serial Number Decoder. Find the date of a Seiko by serial numnber
Kloppen de cijfers in combinatie met het uurwerk, wat weer klopt met het uurwerk, vermeld op de dial.

Ik zie geen gekke dingen aan de caseback. Fakes hebben het ‘merk’ er vaak lafjes in gelaserd.

Ik zal straks eens een foto maken van een skx007, van iemand die ik ken.

Daarnaast zou je de caseback kunnen openen en kijken of er een 7s26 in zit.

Jouw contactpersoon heeft zijn info vast hier vandaan :point_right: https://legitcheck.app/guides/watches/seiko/real-vs-replica-seiko-skx-guide/

Maar ik zie meer overeenkomsten dan afwijkingen met de legit one.

2 likes

@Kleine_gup_in_grote_oceaan

Erg bedankt voor de reacties! :slight_smile:

1 like

Die van jou is volgens mij gewoon origineel. Hier de achterkant van mijn SKX007j:

3 likes

Draag mijn 009J op dit moment. Zie niks geks, ik heb nog JAPAN er extra bij staan maar dat is logisch. Precies zoals die van Drumstof.

2 likes

Inderdaad! Hieronder nog eens mooi de verschillen uit de doeken gedaan. Van de SKX heb je een J-versie en een K-versie. @moki Jij hebt de K-versie.

3 likes

Dank voor alle reacties! Lijkt mij duidelijk inderdaad.