Seiko SKX009: echt (uit 2019)??

t.

Maar zoals @TagEd al zei:

Als je het glas er af sloopt en je legt 'm drie jaar in de sahara, prima. Horloge gewoon even laten liggen, @jmonkelbaan.

1 like

Ik heb al eerder in dit topic gezegd. :innocent:

3 likes

Tja…lijkt me duidelijk. Weg blijven

Had een ouwetje uit 1999 een totaal andere bezel? Bij mijn weten was hij toch 25 jaar min of meer ongewijzigd, of ben ik nou gek? Wie dem auch sei… Laten liggen is het devies.

Is dat de mijne?

1 like

Jazeker. Heb je hem nog? Ik heb alleen de mini Turtle en Uemura nog.

1 like

Jazeker heb ik hem nog :smiley:

1 like

Seiko en scheve wijzers. Het komt soms voor.

1 like

Ik durf het niet met volle zekerheid te zeggen maar denk dat die niet echt veranderd is. Je doelt op dat de scherpte bij de knurling ontbreekt?

Sleepspoor hoeft toch niet van dit setje wijzers te komen? Ze kunnen dit gebouwd hebben van een paar wrakken… toch?

Dan evenzo: laten liggen :wink:

Bij mij verkleurt de tekst niet hoor, bezel wel overigens.
Komt uit 1995 dacht ik overigens, en wordt zeker 3/4 dagen in de week gedragen.
Foto uit 2017 en uit 2022.

3 likes

s-l400 (3)
Mooie vintage Fortis Flieger Spacematic gevonden. Lijkt me een echte (wordt ook weinig nagemaakt natuurlijk)?

Geen idee over bovenstaande… maar Fortis wordt heel veel gefrankensteind. Volgens mij vanwege standaard ETA uurwerken en een hoop (fake?) fortis kasten, dials en wijzers en andere onderdelen die ooit op de markt gekomen zijn.

Edit: T Swiss T is alvast verdacht.

Goedemorgen, het betreft een Fortis Pilot Professional day date. Heb je een foto van de achterkant?
( er is ook een Fortis Only Topic :wink:)

Waar is de tritium?
Of is t gewoon een slechte foto?

Zelf had ik deze tot vorig jaar ook in mijn bezit. De tritium is bij een Pilot professional af fabriek wit, bij de Flieger groen. Bij mij was het tritium ook niet verkleurd.

hier is de 8erkant

1 like

Nu zie ik pas duidelijk dat het de PVD versie is. Prima!