Seiko SKX009: echt (uit 2019)??

Verkoper zegt dat ie uit 2019 komt… en ik vind de verweerde wijzers en witte text “diver’s 200m” ook maar verdacht…

1 like

Die lume-pip is anders ook niet goed uitgelijnd. Lijkt me nep.

1 like

De lumepips zien er niet goed uit nee.

Hoort die kleine cirkel op de plaat? :thinking:

1 like

Heel erg bedankt, beste mensen! Klaat em gaan voor nu…

Lijkt me niet dat dit zuivere koffie is, al ben ik geen expert.

Hieronder een afbeelding van mijn originele uit Japan.

Dat is een sleepspoor van de wijzers. Dit ziet er eerder uit als een opgelapt ouwetje, uit 1999 bijvoorbeeld.

3 likes

Sleepspoor much…?

Wel vreemd… want ik zie even zo snel niet waar die kan slepen met die wijzerset. Dan moet een van die wijzers echt zo krom zijn geweest als een hoepel.

1 like

Maar van welke wijzer dan? :thinking:

@Ruud was me voor, @koekoek

1 like

De band zit binnenstebuiten

Nee .

Wat is het anders, een perfect rondje onder de wijzers?

Normaal zie je wel dat de sleepspoor gelijk loopt met een van de uiteinden van de wijzers.

Daarom zeg ik, tenzij die wijzers zo krom zijn als een hoepel weet ik niet hoe die daar kan krassen.

Nee man deze zou ik echt links laten liggen.
Hij zal ongetwijfeld gunstig geprijst zijn maar dat ding is echt afgekloven en er klopt niks aan.

Ik ben idd benieuwd naar de vraagprijs. Ik zou niet verder gaan dan een sixpack bier.

1 like

Is dit geen opgekalefaterde wijzerplaat uit een ander model, waar een middencirkel opstaat?

Zo ziet een SKX uit 2017 er uit in ieder geval.

Wat mij opvalt is dat de knurling op de bezel niet lijkt te kloppen op het exemplaar wat je laat zien. Dan heb ik nog nooit een SKX gezien met een cirkel over de centrale lijn, en vervolgens lijken de lume plots me te hoog. Bovendien zitten die lume plots zo scheef als een hoer op de foto die je laat zien.

Hier iets duidelijker de knurling:

En iets duidelijker de vlakkere lume plots:

Merk ook op de rode tekst.

1 like

Die tekst verkleurd door de jaren heen bij veel zonlicht. Zie je ziet het regelmatig op de 20 jaar oude dingen die veel gedragen zijn.

1 like

Ja, maar op een 3 jaar oud exemplaar? Ja, tenzij deze uit een of ander tropisch oord komt, natuurlijk. Die slechte uitlijning doet dan wel origineel aan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes