Ik sta op de punt om een nieuwe SKX013 te kopen en ik vroeg me af of iemand onderstaande foto’s kan vergelijken met zijn eigen SKX013.
De verkoper geeft daarnaast het volgende aan:
• Nieuwe zwarte bezel insert met zilveren markers
• Bezel is in zeer goede staat
• Kast is gepolijst en in zeer goede staat zonder deuken
• Gepolijst hardlex glas
• Nieuwe aftermarket Seiko wijzerplaat en wijzers
• Nieuwe chapterring
• Nieuwe Seiko rubber sport band
• Perfecte Lumibrite
• Perfect lopend automatisch 7S26 uurwerk
• Uurwerk is geserviced en afgeregeld
Lijkt erop of dit een ouder model is die weer is opgeknapt?
Die minuten/uren wijzers zijn qua omranding wat twijfelachtig voor mij. Als je op deze internet foto kijkt zie je dat die omranding van de lume breder is. Die zie je vooral erg goed in de rand die door de lume van de mintenwijzer gaat.
Bekende verkoper op MP van sjoemel SKXen. Afgedragen horloges die in zuid oost Azië weer opgelapt worden met aftermarket/fake onderdelen. Die service van het uurwerk is vaak ook niet goed gedaan. Laten schieten deze
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en oordeel. Ik heb besloten om niet door te gaan met de aankoop en lekker te wachten voor een SKX013 die wel klopt!
Dat klopt. Dit soort horloges, seiko “mods”, zijn op ebay uit de filipijnen een euro of 100 of net er boven en denk dat hij ze dan op MP met winst verpatst. Ik zou ook voor een nieuwe of jong gebruikte gaan. De paar tientjes dat je eventueel hier op bespaart ben je weer kwijt als het uurwerk toch niet zo heel gezond blijkt.
Voor 250,- zou je zelfs bijna eentje custom kunnen samen stellen op seikomods/crystaltimes. Heb je nog keuze in de positie van de kroon ed… Maar dan is het natuurlijk geen echte Seiko
Eeen ‘‘SKX013’’ met o.a. ceramic bezel, saffierglas en de nh35 movement een stuk beter dan de standaard voor mij, echter ben ik denk ik te onervaren om een horloge vanuit 0 zelf in elkaar te zetten.
Wat dat betreft zou je een hulp verzoek het op het forum kunnen proberen. Mij staat namelijk bij dat hier nog wel eens wat pro-modders rond hangen die hem zouden kunnen assembleren voor je.
Zelf verwacht ik komende week ook een stapeltje losse onderdelen. Maar ik beschouw mijzelf nog niet dusdanig vaardig dat ik het voor een ander doe met gloednieuwe onderdelen