al bij gekocht,pakketje heel lang bij douane gelegen denk 3 maand en invoerbastingen moeten betalen van 35 euro op bedrag van 130 euro.wel daarvoor de invoice moeten opvragen bij cw en moeten doormailen naar douane.
Als je er koopt best via DHL laten opsturen dan heb je de originele doos van je uurwerk ook, anders krijg je het in een standaard doosje en heb je 50procent kans dat je de invoerrechten moet betalen via DHL moet je die sowieso betalen.
Volgens mij is Creation watches een grijs dealer. Als een beroep moet doen op garantie moet de watch terug naar de U.S.A. Verder geen negatieve opmerkingen en via PayPal volledige verzekerd.
Ik heb een zelf wel ervaring met Creationwatches, maar gelukkig niet met garantieclaims op horloges die bij hen vandaan komen. Op hun website zeggen ze dat de Seiko’s die ze verkopen vallen onder 1 jaar internationale Seiko garantie (geen 2, want geen EU). Op verschillende fora lees ik dat dit uiteindelijk zo werkt, maar niet zonder slag of stoot.
Als je bij een (Europese) AD binnenstapt met je garantiebewijs van Creation zullen ze aangeven dat Creation geen AD is en je naar hen verwijzen. Creation zal je laten weten dat je toch echt bij Seiko moet zijn. Na aandringen bij Seiko nemen ze hem meestal wel aan als je hem zelf direct naar een servicecentre stuurt.
Lang verhaal kort; als je normale after sales service wilt en een prettige afhandeling van een garantieclaim, kun je beter niet bij Creation kopen.