Seiko SKZ 497

Beste Horlogevrienden,

Ik heb op een gegeven moment deze Seiko SKZ 497 op marktplaats gekocht. Ik werd meteen verliefd op het schaakbord patroon wijzerplaat. Ik heb hem bij een juwelier nieuw glas, een opknap beurt en een mooie leren band gegeven.

Hij heeft zijn issues. Zo zit er stof onder de wijzerplaat (het was nog erger voor de opknapbeurt), en heeft de wijzerplaat zelf beschadigingen. Maar desondanks ben ik toch best dol op dit horloge. Misschien niet het meest dure horloge, maar ze zijn enigsinds zeldzaam zover ik kan vinden. En de wijzerplaats is perfect tijdens het schaken en andere bordspellen middagen.

Helaas is het uurwerk iets meer dan een maand geleden overleden. Hij liep al tijden niet meer heel goed, maar 0-/+ dagen per jaar is me net te gortig.

Wat zijn mijn opties om dit horloge weer naar een nette staat te brengen? Het liefste ook redelijk binnen de financiele perken. Of is het zoeken naar een beter exemplaar de meest logische optie?

Ik dank u voor het lezen.

Met vriendelijke groet,
Stef

1 like

Up, misschien dat iemand mij kan helpen?

1 like

Vervangend uurwerkje?

Dat is in mij opgekomen. Zelf heb ik niet de vaardigheden om dat te doen. Daarnaast is het al vintage wel leuk om het originele uurwerk te hebben. Ik kan alleen geen bedrijven vinden die zoiets aanbieden. Mijn hoop was dat iemand op dit forum eerder zo’n situatie had gehad. En een adresje had of zoiets

1 like

Je kan een HF hobbyist proberen

1 like

Heel erg bedankt Ruud, ik heb een HF gebruiker een berichtje gestuurd, hopelijk kan die mij helpen. Een hele fijne Pasen gewenst!