Seiko SLA025 kopen of niet?

Ik zou dat bedrag aan minstens twee andere horloges uitgeven, hoewel dit zeker een mooi ding is. De vraag is natuurlijk vooral of je hem zelf het geld waard vindt en het bedrag kunt missen.

1 like

Bedankt voor jouw visie; ik zit meer op jouw lijn qua kwaliteit en prijsklassen die Seiko voor de verschillende modellen aanbiedt. Toch zou ik deze SLA025 graag eerst even live willen zien. Hij lijkt me toch te groot voor mijn 18 cm pols en niet zakelijk te dragen helaas. En weekend Seiko’s hebben al de sterkste concurrentie bij mij… Ga er toch vanaf zien denk ik

1 like

heb deze ook- heerlijk vintage

1 like

Je kunt altijd even kijken bij één van de dealers die dit horloge hebben. Daarnaast zijn micro-meetings eventueel ook mogelijk :wink:

2 likes

Wat ik trouwens wel opmerkelijk vind is het ontbreken van een stalen band. Die zat er bij de SLA017 wel bij.

Er zijn er wel meer dan 3 geweest :wink: Eind 70’s/Begin 80’s waren er meerdere quartz duikers met gouden accenten.

Denk je dat vroeger ook “vintage” leren banden gebruikt werden? Een vintage gevoel is niet per se hetzelfde als hoe het vroeger was

2 likes

ik vind de kreten " € 5.500" en “toeslaan” wel erg tegenstrijdig hoor.

Straks bij de AH, in de bonusaanbieding: daar ga ik “toeslaan”

3 likes

Hamstereeeeeeen

Ieder zijn hobby! :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:t2:

Zou goed kunnen want de vorige SLA017 kan je nu makkelijk vinden aan 3k EUR…

zijn natuurlijk wel 3 letters uit "toeslaan " :slight_smile:

1 like

Ben geen Rolex of Omega aanhanger en zeker geen anti Seiko maar 5500 euro vindt ik wel heel erg veel geld voor een Seiko. Dan zou ik zeggen ga voor een Rolex of Omega etc. Maar aan het eind van de dag is het wat jij ervoor over hebt. Wel handig om te weten of deze dan waardevast blijft. In ieder geval veel plezier met je keuze

1 like

Beetje vreemde response.

Maar ik zal proberen te antwoorden.
Bonen zijn prima voedsel, de tijd heb ik graag aan de pols
en kerktorens staan niet overal.
Ik wil een robuust en waterdicht horloge voor een goede prijs
daarom heb ik een SKX, al een jaar of 6 nu en naar alle
tevredenheid.

1 like

Ik zal je nooit afbranden als Seiko fanboy. Integendeel. Ik wens je dan ook veel plezier met je te leveren SLA025.

Seiko verneukt de merkbeleving niet door in vele segmenten horloges aan te bieden, maar eerder door die niet-aflatende stroom van limiteds en padi’s die tezamen de markt volledig overspoelen.

Nee, duur genoeg voor een duikhorloge voor Jan de Kantoorman. De professionele duiker gebruikt een Suunto, dus ik zie geen gerechtvaardigde use-case. Wat ik al eerder opmerkte: 6000 voor een Submariner is in mijn ogen even krankzinnig, terwijl ik wel een Explorer 36 of Day-Date zou overwegen, net zo goed als een GS.

Als ik mij dat bedenk ga ik mij heel erg achter de oren krabben.

Wow. Da’s een beste verzameling vintage Seiko. :+1:

Wat ik had moeten zeggen “drie vintage seiko duikers van historisch belang”. :slight_smile:

Neh. Wilt u wel even maken dat u wegkomt uit dit topic? :slight_smile: :slight_smile:

2 likes

Allereerst complimenten voor je reactie, ik bedoelde mijn bericht niet negatief, maar kan me voorstellen dat dat wel zo over kan komen. Uiteindelijk is het niet zo opgevat, top :+1:

Ik geef je ook helemaal gelijk wat limiteds betreft, bij Seiko gaan ze wel erg ver en zijn er bij veel modellen (Sumo, Turtle) inmiddels veel exotische kleuren te vinden. De SBDX003 voelde een paar jaar terug nog erg exclusief, maar met de lancering van de SBDX012, SLA015 en nu de SLA019 is dat exclusieve gevoel wel wat minder. Er bestaan inmiddels 5 varianten van de Marinemaster, bizar! Je kunt je dan ook afvragen of dat op langere termijn een positief effect heeft op de verkopen van Seiko. Gaan mensen niet wachten en azen op dat exclusievere exemplaar?

De SLA017 en SLA025 vind ik wel erg tof, omdat dit meer is dan een andere wijzerplaat of bezel. Er is geen ander model dat dezelfde kast gebruikt en alleen de originelen lijken er enigszins op.

Het is erg jammer dat het origineel nu zo duur is geworden, tot een paar jaar terug was voor over de 4000 euro een prachtig exemplaar te koop, nu zijn de prijzen geëxplodeerd.

2 likes

Ik zou het niet doen. Dat komt puur omdat ik hem niet mooi vind.

vind jij hem mooi? vind jij dit €5k waard? vind jij het niet erg om wellicht flink af te schrijven?
In dat geval lekker doen. Maar wees er wel overtuigd van. Dat jij twijfelt en de vraag hier stelt zegt in mijn optiek al genoeg :wink:

1 like

Als het er niet voor zorgt dat je ‘geen broek meer aan de kont hebt’ dan gewoon kopen - dragen - en flipperen als je hem weer beu bent.

• Het gaat knagen als je hem nu niet koopt en hij is nergens meer te krijgen.

• het knaagt als je hem koopt en hij bevalt niet.

Dus je kunt het niet goed of verkeerd doen… :thinking:
Daarom dus…

1 like