Al een tijd was ik aan het twijfelen over een duurdere aankoop. Ik had verschillende horloges op het oog, zou het een Zwitser worden of toch weer een Seiko. De Seiko Marinemaster was een optie en al heel lang op mijn wenslijst. Een aantal weken geleden was ik bij Vaessen juweliers in Heerlen voor een Frederique Constant voor mijn vrouw, toen ik dit geweld onder mijn ogen kreeg. Ik had zelden zo’n mooi horloge gezien, de Seiko SLA057J1. Er was ook een versie met blauwe wijzerplaat, maar deze maakte voor mij meer uit. Ik moest even erover nadenken maar stiekem was ik al verliefd, en hoe meer ik naar andere horloges keek, hoe meer ik van deze Seiko begon te houden. Vandaag toch maar de knoop doorgehakt. Onder de kap ligt een 8L35 uurwerk dat handmatig in de Grand Seiko studio in elkaar wordt gezet. Het staal is een klasse apart en bestand tegen zeezout. Er zijn van dit model maar 600 stuks wereldwijd gemaakt waarvan er 3 naar Nederland zijn gekomen, de blauwe zijn er 1300 van gemaakt. Nu hoor ik veel mensen denken, €4600 euries voor een Seiko ? Ja, absoluut, ik heb behoorlijk wat Zwitsers die tegenover dit horloge verbleken. Ik zeg altijd koop wat je mooi vind, niet wat erop staat. Foto’s doen dit monster absoluut geen goed. Wederom heb ik een leuke middag bij juwelier Vaessen gehad, weer genoten van de geweldige service. En wat een mooi spul heb ik weer mogen zien van Grand Seiko en ook van het vrij onbekende merk Norqain. Maar voor nu, geen woorden kunnen beschrijven hoe blij ik ben met mijn nieuwe aankoop.
Prachtig hoor
Mooi man…
Gefeliciteerd, prachtige aanwinst!
Gefeliciteerd! Kende dit model nog niet, ziet er goed uit! Lekker genieten nu😎
Heel mooi.
Gaaf hoor! Wat een beest!
Prachtig… zit er ook op te aassen maar moet kiezen tussen een Omega, Tudor of deze……AAARRGGHHHH!
Weet het niet!
Heel erg gaaf Draag hem in gezondheid
Ik heb getwijfeld tussen de Tudor Black bay en deze Seiko SLA057J1, toen ik ze beide in mijn handen heb gehad was er geen twijfel meer. De afwerking is zo superieur dat de Zwitsers verbleken. Wat me wel deed twijfelen, mensen denken het is maar een Seiko, Tudor en Omega hebben natuurlijk een naam. Maar uiteindelijk ben ik gegaan voor wat ik mooi vond en niet voor wat anderen denken. Natuurlijk zijn zowel de Tudor en Omega geweldige horloges, en smaken verschillen, maar ik ben blij dat ik voor deze Seiko ben gegaan.
Dus je hebt hem een jaar later in elk geval nog!
Ik heb deze ook in het echt gezien en het is echt wel een klasse apart. Enige nadeel (voor mij), het is een groot horloge!
Als ik een ding zeker weet is dat deze nooit mijn collectie gaat verlaten. Ik heb over geen een horloge zoveel complimenten gehad. Als ik hem naast mijn Grand Seiko‘s lig is deze echt niet minder. De accuraatheid scoort ver boven verwachting en loopt preciezer dan zijn Zwitserse broertjes in mijn collectie. Het is een geweldig horloge, wel een aanwezigheid om je pols, en je ziet hier zelden iemand mee lopen.
Jaja…. Ben overtuigd heb hem gekocht. Stond een hele mooie aanbieding op Chrono24
Verdomd virus
Het is en blijft een ziekte he
Gefeliciteerd, ik hoop dat je er net zoveel van mag genieten als ik.
Dankjewel, zodra hij er is knal ik hem erop
Heb er al een mooie khaki nato-strap voor gezien