Seiko SNDA15 ofwel Ceasar

Ik heb gisteren een Seiko Ceasar NOS gevonden, stond al langer op mijn verlanglijstje maar nu ik hem om heb gehad twijfel ik toch…

De combi diver en chrono komt toch raar op me over, de grootte van het horloge is perfect voor me en de kleur Geel tja wauw. Het zit hem vooral vast op de diver / chrono combi.

Wat is jullie gedachte ?

Deze dus:

mooi ding, ben zelf niet zo van geel maar de duiker chrono combi lijkt me geen enkel punt :smiley:

Geel vind ik ook gaaf, zeker met de zwarte bezel. De combi tussen duiker en chrono spreekt me minder aan. Sowieso koop ik geen chronograaf meer, ik vind ze te druk.

Waarom mag n duiker niet de tijd meten onder water? De lunette gebruikt ie al om de duiktijd in de gaten te houden.
Er zijn zelfs duikerchrono’s die speciale constructies hebben zodat ze onderwater gebruikt kunnen worden. Zoals de magnetische seawolf,

Maar ook mn smp kan t.

Aan de andere kant hebben de meeste duikers wel nnduikcomputer om.

Nadeel van chrono’s en andere goedbedoelde subdials is dat het de afleesbaarheid van de tijd vaak niet ten goede komt. Dat vind ik bij de Seiko ook zo. Bij de SMP van Wing (marnix.moed) lijkt dat weer erg mee te vallen.

Heb je goede ogen, WilSeiko geen probleem.

WilSeiko Schreef:

Nadeel van chrono’s en andere goedbedoelde
subdials is dat het de afleesbaarheid van de tijd
vaak niet ten goede komt. Dat vind ik bij de Seiko
ook zo. Bij de SMP van Wing (marnix.moed) lijkt
dat weer erg mee te vallen.

Uhm… mijn plaatje is ook iets van 4 keer uitvergroot heh :stuck_out_tongue:

Maar je hebt wel een punt. Meestal geldt hoe drukker, hoe minder makkelijk afleesbaar. Voor mij scheelt wel hoe prominent (groot, contrast, materiaal) de wijzers zijn, en hoe druk de wijzerplaat is. En redelijk voorbeeld vind ik de Magrette chrono.

De chrono zit haast onopvallend op de achtergrond. Check z’n tachymeter. Van een afstandje zou je niet eens weten dat ie er 1 heeft. De lumeverf voor de tijd is zo licht en de rest is in een soort grijze print gedaan. Het is dat de subwijzers wat afleiden met hun lume.

Vandaag maar weer teruggegaan naar de juwelier en hem toch maar gekocht… Ik kon het niet laten…

Gefeliciteerd!
Mooie klok, ik heb de SNDA13 alweer ruim 5 jaar. De bezel draait heerlijk soepel, maakt het mooiste klikgeluid van al mijn divers, en heeft goede grip. Met de chrono is het leuk spelen.
Ik draag hem niet heel regelmatig, in ieder geval niet langer dan één dag want de grote kroon prikt een beetje in mijn hand.