Seiko SNKL23K1 vs Seiko SNKL23J1

Hallo leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Seiko SNKL23K1 horloge.
Ik ben er zeer tevreden over (zeker nu ik het horloge op een lederen band heb gezet).
Nu vraag ik me echter af wat het verschil is tussen de K versie en de J versie.
Nu hoor je altijd dat de K versie in Maleisië is gemaakt en de J versie in Japan.
Maar ik vroeg me af of leden van het forum die beiden modellen ervaren hebben ook verschillen zagen in afwerking, accuraatheid enzovoort?
Lijkt me wel interessant om te weten, misschien dat als de afwerking van de J versie beter is me een J versie aanschaf.
Ik kijk uit naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Casio

1 like

De J versies zijn ook in China/Maleisie gemaakt maar dan onder toezicht van een Japanner waardoor het het label Japan made mag krijgen :thinking:

Verschil is er niet echt vaak.

1 like

Deze bedoel je?

De J is iets duurder en zal een iets hogere restwaarde behouden. Er is geen consensus over kwaliteitsverschillen. Althans niet dat ik weet. Men spreekt elkaar vaak tegen.

Voor die paar tientjes zou ik voor een J gaan (het zit nu immers al tussen je oren, deze wil je). Go for it.

2 likes

Zelf alleen ervaring met een SKX J en K, daar was geen verschil in kwaliteit.
(uiteraard wel verschil opmaak wijzerplaat…)

Tja, toch wil je natuurlijk de J :wink:

2 likes

Ik heb een skx023 gekocht, de J-versie. Ik kan niet zeggen dat ik de k versie heb gehad. Maar ik heb filmpjes gekeken, foto’s gezien. Volgend mij precies hetzelfde, maar zit het tussen de oren.
En ja: een Japans horloge made in Japan vind ik toch wel echt leuker. Ik zou gaan voor een J versie!

3 likes

En wat nou als hij dus helemaal niet op de Japanse eilanden gemaakt is :wink:

Tja, daar ga ik gewoon even niet over nadenken :wink: ik ga er gewoon van uit dat ik met echte sushi te maken heb!

1 like