Seiko SNZE21J1

Tijdje geleden alweer, maar blackie heeft een nieuw broertje bij :slight_smile:

leuke aanwinst, mooie set zo !

idd een mooie set!

gefeliciteerd!

Mooi duo, gefeliciteerd.

Kan het zijn dat ik je gemist heb bij de Seiko club.

Hoi Ed, ja dat klopt. Heb me net aangemeld :slight_smile:

Dat is een mooi duo! (tu)

Die groene secondenwijzer steekt mooi af bij die witte wijzerplaat (tu)

Heel mooi! (tu)

Nu nog een oranje, en een blauwe en ā€¦ :smiley:

Groeten,

Martin

Mooie klok, leuke secondewijzer. Is de band solide?

Groeten,

Stefan

erg mooi !!
Die groene secondewijzer is idd TOP.

Veel draagplezier

Stefanmol Schreef:

Mooie klok, leuke secondewijzer. Is de band
solide?

Groeten,

Stefan

Nee ik geloof dat het heet ā€œfolded linksā€.

Ik zie het, dankjewel voor de fotoā€™s! Mooie band.

Groeten,

Stefan

Deze Seikoā€™s met een modelaanduiding die begint met SNZ krijgen vaak gejatte bijnamen als ā€˜Seamasterā€™ of ā€˜Speedmasterā€™ mee. Er zijn vrij veel verschillende modellen en uitvoeringen. Voor zover ik weet allemaal met een 7S36 uurwerk, een diameter van 39 mm en waterbestendig tot 10 atm. Sommige hebben een draaibare lunette, andere niet. Er zitten werkelijk hele mooie bij en ze zijn over het algemeen vriendelijk geprijsd. Een goede tussenstap tussen de ā€˜gewoneā€™ vijfjes en de duikers. Deze SNZE21 is waarschijnlijk een van de nieuwste modellen. Inderdaad heel leuk met die aparte secondewijzer.

Ik vind ze wel mooi maar ik kick ook wel een beetje op de ā€œgeschiedenisā€ van de echte duikers. Dus voor die paar tientjes meerā€¦

groeten,

Stefan

Het is idd oa de groene kleur van de secondewijzer die mijn belangstelling voor deze klok opwekt.

De 7s26/7s36 series zijn door verschillende sites terecht opgemerkt als een goudmijn voor Seiko. Er zijn veel in verschillende varianten (wijzerplaten, lunetten en kleuren) van in omloop. De meeste vind ik toch een te druk ontwerp hebben. Of er is iets dat te overheersend aanwezig is (lunnette, wijzerplaat, band) of het is zijn geheel te monotoon.

Het bijzondere van deze klokkie is, althans voor mij, dat het harmonieus die 3 dingen weet te combineren. Voornamelijk de getallen 12, 3 en 9 doorbreken de eentonigheid van de wijzerplaat. De groene secondewijzer steekt mooi af tegen de anders te overheersend lichte kleur. De klassieke oysterband draagt mooi bij tot het rustige ontwerp.

In zin geheel geven al deze dingen deze klok een rustige/elegante en tegelijkertijd een speelse uitstraling wat toch ongewoon is voor dit soort druk en robuust type klokje (semi duiker).

Een bonus is dat deze klok het nieuwe ā€œverbeterdā€ uurwerk 7s36B heeft. Ik ben niet thuis in die wereld, maar ik de berichten mag geloven dan worden er materialen in verwerkt wat ook in hun toplijn springdrive wordt gebruikt.
de 7s series heeft zich al bewezen, ik bedoel dit kan alleen maar beter worden toch?

Leuk ding! Die groene secondenwijzer doet het hem(tu)!

Soso wat een mooie horloge , zou ik mogen weten waar je hem hebt gekocht en hoe duur hij ong kostā€¦ ik ben er smoorverliefd op geworden !

Gooi de Seiko-code SNZE21J1 maar even op google of in het zoekveld van eBay. Binnen no-time weet je alles van dit fraaie klokje!
En vergeet niet even onze hoogsteigen Seikofiel op dit forum, Robbie409, aan te schieten.

Ik heb hem niet (wel een andere, met oranje seconde-wijzer)ā€¦

Misschien heeft Adriaan hem wel?
(Vreugd2)