Mijn vrouw is al zolang ik haar ken ook verzamelaar van mechanische en automatische horloges. Veelal vintage. Tijdens onze vakantie een paar weken geleden merkte ze op dat je vooral in het donker de lumenkwaliteit van dergelijke horloges niet goed meer is. In dat opzicht viel mijn Seiko Atlas die ik tijdens mijn vakanties altijd draag, nogal op.
Van het een kwam het ander en ik ben op zoek gegaan naar een handzame duiker in een damesmaat. Natuurlijk kom je dan uit bij onze onvolprezen Rob! En die heeft in een onopvallend hoekje van zijn site een heel mooie duiker staan: de SNZF29. 37mm, met de uitstraling van een mini-Sumo: kijk maar naar de wijzers, plaat en de grote cijfers op de bezel. Wel een glazen bodem en WR tot 100m. In ieder geval genoeg om 'm probleemloos nat te kunnen laten worden. En gezien het uurwerk zit het ook wel goed: de 7s36.
Rob heeft 'm voor me besteld en vandaag arriveerde hij (of beter: zij), samen met twee andere pakketjes voor mijzelf (waarover morgen meer). Vanmiddag op maat gemaakt (alle verwijderbare schakels moesten er tussenuit
) en hieronder het resultaat. Volgens mijn vrouw is dit precies wat ze zocht.
Menno