Seiko SNZG15 mod

Al jaren heb ik een Seiko 5, SNZG15, in de horlogedoos liggen. Ooit gekocht omdat ik 'm leuk vond en voor een aardige prijs werd aangeboden. Maar toch… Die wijzerplaat is veel te druk voor mij, dus maar weinig draagtijd gekregen.

Hier en daar eens gekeken naar Yobokies en Dagaz wijzerplaten. Er zaten wel aardige bij, maar geen een die me echt aansprak. Zo’n aftermarket dial was het toch niet voor mij.

Tot ik een foto tegenkwam van een mod, waarin de dial van een SNFK11 was geplaatst. Precies wat ik zocht.
Dus bij @Voordeligbijdetijd (Perry, nog bedankt voor de hele snelle service) deze dial besteld.

Vanavond de geplaatst en gelijk maar een nieuw vlak saffier glaasje, die ik al in huis had.

Super blij met het resultaat. Veel beter dan de originele dial (zonder die “5”). Een originele Seiko plaat met dag en datum en prachtige lumen, wat de originele plaat niet had.

Waarschijnlijk gaat de originele stalen band er weer op, maar een zwarte lederen lijkt me ook wel wat. Draagtijd gaat ie nu wel krijgen.

24 likes

Netjes hoor, en wat een mooie wijzerplaat zeg!

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Het is een frisse, doortastende wijzerplaat geworden!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel mooier met die nieuwe dial. Leuk dat ie zo weer meer draagtijd gaat krijgen.

1 like

Deze mod is een toppertje.
Draag hem vaak.
Lekker naar het vliegtuigje kijken…

2 likes

Strak hoor, matcht goed allemaal! De dial, die bredere ring en de wijzers :ok_hand:t2:

Vraagt om meer foto’s, bij daglicht en met je bandjes erop!

Enorme verbetering en mooi hoe zo’n horloge daar van opknapt, top!:ok_hand:

Mooie wijzerset. :+1:t3:

1 like

Ontwerp van Rob Monsterwatches.
Het idee van de seconde wijzer, het vliegtuigje, is van mij. Via Yobokies.

1 like

Schitterend gedaan. Duidelijke verbetering. Mod geslaagd :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Zit je daar achter het stuur met een blik Bavaria in de bekerhouder?

2 likes

Ja, Lekker !
Allemaal nullen.

1 like

Plaats je nog een fotootje met de stalen band? Of de lederen band?
Ben benieuwd naar het totaal plaatje.

1 like

Mooi hoor. Helemaal geslaagd!

1 like