Seiko solar loopt niet meer..tips gevraagd

Bedankt voor de tips, maar ook na nog lange tijd op de venterbank in het zonnetje is er geen beweging in te krijgen :frowning:

Zo oud kan het horloge niet zijn, heb deze nieuw gekocht bij een winkel en het model is nog niet vele jaren op de markt

Voor de volledigheid, het gaat om dit model:

Anders Rob misschien eens mailen.

1 like

Gewoon naar Rob brengen die zet er voor een paar centen zo een nieuwe accu in.

Erik11 Schreef:

Bedankt voor de tips, maar ook na nog lange tijd
op de venterbank in het zonnetje is er geen
beweging in te krijgen :frowning:

Wat ik bedoel, is dat ik m’n solars nu achter het vensterbank leg, om te voorkomen dat de accu mankementen krijgt. Pas overigens wel op voor oververhitting als straks de zon er vol op schijnt.

Moet een rest kwestie zijn

robbie409 Schreef:

Moet een rest kwestie zijn

Reset?

‘Reset kwestie’ klinkt goed… ff googlen

EDIT

Gevonden:

1. Unlock the crown and buttons.
  2. Pull out the crown to the second
    click.
  3. Keep pressing down Button A and B
    for 3 seconds or longer.
  4. Push the crown back into the normal
    position and check if the small
    second hand moves as normal.
  5. S c r e w all
4 likes

Reset deed de truuk

Kan dicht :slight_smile:

1 like

Ik zei het al :slight_smile: Mooi dat ie weer werkt!

Erik11 Schreef:

Reset deed de truuk

Kan dicht :slight_smile:

Handig heh, zo een forum :smiley:

Anders lag ie gisteren voor een euro op de vrijmarkt :+

Reset ha, autocorrectie grapje

Bedankt voor jullie hulp!

Seiko wordt beloond met een dagje polstijd :wink:

1 like

Dit is echt top, fijn zo’n forum!
Ga meteen de mijne ff checken…

1 like

ZO, nou ben ik benieuwd of dat met mijn Citizen ook gekund had hihi, nou ja, die loopt ook weer, en is al wel wat ouder.

Hier liggen de solar horloges ook op of bij de vensterbank voor zoveel mogelijk licht. hoeft niet direct in de zon, gaat om het licht.

Handig!

Deze oplossing heb ik meteen maar even opgeschreven voor het geval ik het ooit nodig mocht hebben bij mijn eigen Seiko Solar Chronograph!

Welke oplossing is er voor de Seiko Solar SNE109P1? Ik heb hem per ongeluk een week of meer op het glas in een laatje laten liggen. Meerdere dagen op de vensterbank gelegd. Hij maakt dan sprongetjes van 2 sec. maar zodra hij te weinig licht heeft stopt ie ermee. Het is deze:

Diepontladen is slecht voor de batterij, dat kan de capaciteit (soms sterk) doen verminderen, of zelfs het eind van het bruikbare leven van je batterij betekenen. 2 seconden jump is “low battery” indicatie. Laat hem gewoon nog in de vensterbank liggen. Als het over een dag of 10 nog niet beter wordt moet je de batterij vervangen. Het best kun je een solar permanent in de vensterbank bewaren. In het licht, uit de directe zon. Ik heb zelf een semidoorzichtig wit plastic plaatje wat direct zonlicht tegenhoud (hitte is slopend voor batterijen). Direct in de winterzon kan wel trouwens, hij wordt daar niet echt warm van. Verkleuring door UV licht heb je dan nog wel trouwens, dus zodra ze vol zijn (ik heb alleen G shocks met solar en dus met batterij indicator) gaan ze uit het directe licht.

1 like

Over dat…Niet direct in het zonlicht leggen…
Weet niet of dat bij alle solars is maar weet van mijn Citizen dat er overheating protection opzit dus kunnen ze gewoon in vol zonlicht (denk ik)

Een horloge in de zon kan heel heet worden. Een heet horloge heeft een hete batterij. Dat is slopend voor de batterij.
Maar vertel eens over die overheating protection?

Dat is een eigenschap (en geen beveiliging) van de display. Geen beveiliging van de solar unit, en dus ook niet van de batterij, waar het om gaat in deze draad :slight_smile: