SEIKO SOLAR sne391p1

Zijn er mensen met zo n horloge, en hoe zijn de ervaringen? Werkt het ook in de winter?
10 oktober mag ik zo n bijzonder horloge verloten onder de deelnemers :rofl:

Er zit een oplaadbaar batterijtje in die door zon- en kunstlicht wordt opgeladen. :hugs:

1 like

Wat is er anders aan deze Solar dan de overige Seiko solars? Ik heb diverse Seiko Solars, niet deze specifiek, en ze doen het altijd. Ook in de winter? Ja waarom niet. Zolang je ze niet onder de sneeuw begraaft. Hij hoeft niet per sé direct zonlicht. Ik heb er één in mijn vitrine die onder wat kleine ledjes staat. Tikt ook gewoon vrolijk door.

1 like

Enig idee wat de gangreserve is?

Helemaal volgeladen volgens mij ongeveer 6 maanden,
Hier de handleiding, zie je ook hoe lang het duurt, in welk licht om op te laden: https://www.horloge.nl/watch-manuals/NL/seiko-horloge-handleiding-v158.pdf

2 likes

Is ook mijn ervaring. Leg ze alleen niet weg in een la of een afgesloten kist. Zolang er (wat) licht op blijft vallen zal hij heel lang blijven gaan.

Grappig systeem, heren en watch2day bedankt! Daar zal vast animo voor zijn. Denk dat ik zelf ook maar met die verloting mee doe :sunglasses:

Kan ook prima opladen onder lamplicht maar het zal zo’n vaart niet lopen in de winter hoor (of je moet ergens boven de poolcirkel zitten).

Noorderlicht :stuck_out_tongue:

Als je niet de handschoen er overheen draagt!

1 like