Seiko Spacewatch: The 6139-6002 "Pogue"

Naar aanleiding van de interessante docu op Nat Geo gisteravond (die ik vanavond nog moet uitkijken want ik moet vroeg op voor m’n job), dacht ik even de leukerd te posten die ik vandaag om m’n pols heb, de Seiko 6139-6002 aka “Pogue”;

OK, de puristen onder ons gaan zeggen dat het geen échte Pogue is door het ontbreken van de “Water Resist” markering op de dial, maar dat boeit me niet. Ik vind deze kleurstelling absoluut top en ik ben dan ook op dit horloge al lange tijd hopeloos verliefd!

Het “Pogue” verhaal is eigenlijk wel grappig want iemand ontdekte het uurwerk op een foto afkomstig uit het NASA Skylab 4 programma (1973-1974), op de pols van Col. William R. Pogue, terwijl voordien gedacht werd dat de Sinn 104 de eerste automatische chronograaf in de ruimte was. Sindsdien zijn de prijzen dan ook stevig de lucht in gegaan…

Maar zelfs met de hoge prijzen blijft het een relatief goedkope “spacewatch” met een indrukwekkend verhaal erachter!

22 likes

Het horloge is in deze kleurstelling ook gewoon verschrikkelijk mooi…

2 likes

Dit is zeker weten een gespreksstarter :ok_hand:

1 like

Ik vind het een beauty van een klokje en ben er ook naar een op zoek. :heart_eyes::slightly_smiling_face::ok_hand:

2 likes

Inderdaad een heerlijk horloge met een mooie historie en bijzonder ontwerp en dito kleurstelling… :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Het is echt een heel mooi horloge. :+1:

1 like

En z’n blauwe neef…

2 likes

Bijzonder mooi horloge!

Als Seiko dit nou ook eens wat meer uit ging melken, met jaarlijks een limited edition :yum:
Ik zou meedoen.

1 like