Seiko SPB 383 uurwerk 6R54 nauwkeurigheid

Beste forumleden, ik heb een vraag over de nauwkeurigheid van uurwerk 6R54. Deze loopt gem. 10 sec. achter binnen 24 uur. Is er iemand of kent u iemand die de nauwkeurigheid kan verbeteren d.m.v afstellen van het uurwerk? Ik heb ook gelezen dat dit binnen de tolerantie van Seiko valt maar er zijn ook berichten die zegen dat door een betere afregeling sterk verbeterd kan worden. Alvast bedank! Groet Erik

1 like

Da’s aan de zuinige kant inderdaad. Je wilt sowieso geen horloge dat achter loopt. Ik zit in Rotterdam, je kunt me een PB sturen; ik kan het voor je fixen. Of kijk anders even op dit landelijke kaartje:

Alles beter dan naar Schiedam sturen (Seiko Europe), want wat daar soms van terug komt na een interventie… …beste even een paar dagen niet dragen zodat-ie stilstaat als je er mee langskomt. Dan kan de balansveer perfect tussen de kompaspennen gecentreerd worden.

3 likes

Dag Peter dank voor je reactie, ik woon in de omgeving van Amsterdam. Is daar misschien iemand die dit ook kan?

2 likes

Ed van Timefix, Akersloot. :ok_hand: Doe hem meteen de groeten van Peter uit Rotterdam. Die gast kan alles; van een damesuurwerkje van een eurocent grootte (kan ik ook), tot een staande klok (kan ik niet). :wink: Meervoudig Rolex- en Breitling-gecertificeerd.

1 like