Seiko SPB071J1 of ORIS Aquis red edition

ik zou in dit geval voor de Oris gaan.
Een hogere investering maar die is toch voor een langere periode, kroon links is gewoon comfortabel, degelijkheid prima in orde en het is echt een mooi horloge.

Als je er zwaarder mee aan de slag gaat, zou ik wel weer een quartz overwegen ivm de gevoeligheid van een automaat.

Wel gaaf om te lezen dat je het horloge echt overal bij blijft dragen trouwens, ik kan het nog steeds niet…:blush:

Oris no competition…En indien jou pols het toelaat de Oris GMT die nu te koop
staat in het ‘blauwe’ gedeelte !

@royke74 ,

Thanks. Dit geeft de doorslag. Vind buiten het rafinement van de oris ook de wijzers mooier en inderdaad is de kroon links een grote plus. Dan maar effe doorsparen en voor de oris gaan. Heb echt het gevoel dat als ik de seiko neem ik een knagend gevoel zal houden richting de oris.

2 likes

Oris hands down.

1 like

@Thapapper,
Thanks. 1 x in de 2 weken effe met lauwwater, tandenborstel en wat afwasmiddel schoonmaken en thats it. Verbazend hoe deze seiko het probleemloos al 10 jaar volhoud. Wat dat betreft is de vraagstelling qua robuustheid welke ik stelde met deze seiko wel bewezen. Maar goed ik weet niet hoe dit met de huidige generatie is. De laatste jaren worden er zoveel producten in China gemaakt omwille van de marges dat ik niet zeker ben over de huidige kwaliteit. Puur op afbeeldingen wint de oris het en geeft hij visueel een hoger robuustheids beeld. Volgende stap wordt om ze beide maar eens in de hand te nemen maar zoals ik eerder melde zal het de oris worden. Maar toch effe vergelijken kan geen kwaad.

2 likes

I know, ca 10 jaar machines mee gebouwd, recent weer een batterijtje en werken.
Nu heeft hij een mooi plekje verdient in mijn bescheiden kistje.

Maarrr, wel quartz…:blush:

Succes met de keuze en het proces gewenst en vooral veel plezier!:+1:

1 like

Klopt. Haarlijntjes magneet.

1 like

Zeker de Aquis. Maar ik ben bevooroordeeld :wink: :wink:

4 likes

De band en vooral sluiting die om mijn Seiko Sumo zat was nog vele malen erger,de band van de Aquis is één van de meer solide banden die ik heb vastgehouden.

Omg !!! Die Aquis !! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Die bezel ! Die wijzerplaat ! Die zwarte wijzers !!!

Zooooo mooi !! :heart_eyes:

Gaan we weer. Weer een nieuwe grail op het lijstje :roll_eyes:

1 like

Thanks :+1:

Deze is te koop hoor :rofl:

1 like

Nice !
Maar graag op staal en … geld :tired_face:

2 likes

Is de Oris een lefty ? Dan zeg ik oris, anders Seiko als het de zwarte versie zou zijn. De drukke blauwe is mooi maar meer als gelegenheidshorloge.

Klopt. Heb zelf een Oris op staal en de band is van hoge kwaliteit.

100% zeker de Oris. No doubt. Heb 'm zelf en het is echt een groot verschil met de diverse Seiko’s die ik heb gedragen. Na aanschaf van m’n Oris Aquis Red is er ineens weinig behoefte aan iets anders. Behalve dan een klus-klok :sunglasses:

3 likes