Seiko SPB071J1 of ORIS Aquis red edition

Ik kan een nieuwe Seiko Padi aanschaffen type SPB071J1 voor iets meer als 620 (normaal 900) of via blauwe deel kijken naar een Oris aquis red welke paar 100 duurder is. Beiden vind ik ernstig mooi. Mijn horloges draag ik dag en nacht en varieert van strand tot klussen. Wie heeft er ervaring met beide of 1 van de 2 en kan iets zeggen over de robuustheid in relatie tot zoals ik hem gebruik.

Oris hoor… Niet meer twijfelen :hugs:
PS voor het klussen een gshock ofzo…

1 like

Die PADI is wel erg leuk voor het geld!

1 like

3x Paar honderd duurder die Oris… ik zou voor de seiko gaan.

Beide lijken me kwalitatief goed en voldoen aan je wensen. De vraag is denk ik meer of je het extra geld voor de oris over hebt.

Personlijk vind ik de oris mooier.

Oris! De stalen band is wel wat gevoelig voor krasjes, maar het hele horloge is erg goed gebouwd.

oris.

Zou dan overigens nog eerder voor de spb081j gaan…

Seiko is wel top hoor

3 likes

Dank alvast. Net wederom naar de oris zitten gluren en het ziet er allemaal net iets beter en gerafineerder uit. Maar wat een geld zeg… maar goed daar hebben we allemaal last van. De weegschaal gaat steeds verder richting de oris.

De seiko is wel weer makkelijker om banden te verwisselen zie ik.

1 like

Beter de Oris dan, scheelt je weer wat geld aan extra bandjes :wink:

@illewoare je hebt een punt. Voor je het weet ben je weer een meier kwijt aan bandjes.

1 like

Qua uitstraling is de Oris een klasse hoger. Maar zoals reeds aangegeven : bedenk goed dat de Oris minder mogelijkheden biedt qua banden swappen.

Ik zou toch niet klussen met een dergelijk mooie Oris. Maar ook zonde van de Seiko :blush:

In jouw plaats zou ik toch ook een bijkomend klushorloge overwegen.

Oris, maar dan wel met klussen ff af doen hoor

@batman Durf ik wel aan. Heb deze seiko al een jaar of 10 en heeft badkamerverbouwing meegemaakt, kano tochten op franse rivieren inclusief omslaan zwemmen etc etc. is een kwarts en tot nu toe 2 x batterij vervangen. Maar inmiddels wel op uitgekeken.

4 likes

Beide mooi, beide geen klus horloges, beide flink in de buidel maar als je er niet mee klust zou ik gaan voor de Oris. Wel wat duurder maar dat is het waard.

Oris.
De Padi is de minst mooie van de nieuwe serie. (In mijn ogen) die blauwe bezel… Brrrr.

Gewoon er mee klussen! Gebruikt is mooi en geeft karakter! Het is geen belachelijk duur onvervangbaar horloge, maar een mooi gebruikt voorwerp. Je koopt het horloge voor een hele lange tijd en dan is de wat jij mooi vind belangrijker dan die 300€ en dat is 30€ per jaarals je het 10 jaar gebruikt.

Ff langs elkaar gezien;

100% de Oris
Vind zeker deze Seiko veel te druk, teveel onnodige tekst op de dial en een mix aan kleuren.
Vind de linkse kroon op de Oris ook een voordeel door de toch wel redelijk grote kast.

Edit: stiekem hoop ik natuurlijk gewoon op meer Orissen op HF :wink:

3 likes