Seiko SPB073J1 na 8 maanden


Hier een update over mijn Seiko

Ik heb dit horloge nu 8 maanden en heb nu een goed beeld van “Wat is goed en Wat kan beter”

Om maar te beginnen met “Wat kan beter”
Te weinig mogelijkheden om het bandje goed passend rond pols te laten aan sluiten, of te los of te strak.
Dit komt door het lederen bandje wat een natuurproduct is, maar ik ervaar dit als zeer storend.

De pin in de borging welke in het lederen bandje steekt is er al 2x uit geschoten, daardoor zit het horloge in feite niet geborgd om je pols!

De dikte van de kast stoort in de praktijk toch meer dan ik had verwacht, je stoot toch sneller ergens tegen aan waarmee de kans op beschadiging intern en extern toeneemt.

Afleesbaarheid van de datum, zelfs met leesbril is dit slecht afleesbaar.

Een aantal bovenstaande punten waren mij bij de aanschaf bekend, waarom dan toch dit horloge aangeschaft?

Tja dan kom ik bij wat is goed.

Emotie ik vindt de blauwe wijzerplaat geweldig mooi, wanneer de zon er op schijnt vallen alle nadelen direct weg, het is echt een bijzonder fraaie wijzerplaat, voor mij de hoofdreden om dit horloge aan te schaffen.

Shippo Emaile, handgemaakt met Japanse ambacht.

De wijzerplaat symboliseert de zee bij Japan

Uurwerk, het is een 6R27 automaat en zeker niet het beste wat Seiko te bieden heeft, maar in de praktijk loopt het uurwerk maximaal 3 seconden per dag achter.

Kwaliteit van het glas is geweldig, zowel onder als boven zijde is enorm helder en kras bestendig.

Een uniek horloge, er zijn er 2500 van gemaakt, dat geeft mij toch wel een premium gevoel.

Het is een horloge die een emotie moet oproepen anders loop je er om heen.
Bij mij doet dit horloge dat en ben er na 8 maanden nog steeds blij mee.

12 likes

Mooi om te horen dat hij nog zo goed bevalt.

Wijzerplaat moet je denk ik in het echt zien, want op de foto oogt hij niet direct heel bijzonder. Rechtvaardigt de prijs het horloge?

Mijn verstand zegt dat dit horloge overpriced is, maar mijn hart zegt dat iets anders.
Emoties en zaken doen gaan vaak niet samen maar heel eerlijk, het horloge is de vraagprijs niet waard, zou deze eerder rond €1250 acceptabel vinden.

1 like

Emotie is belangrijker :+1:t2: jammer dat de wijzerplaat niet tot zijn recht komt op foto’s. Bijzonder hoe die gemaakt is!

Ik heb een foto met zonlicht geplaatst.

mooie kleuren! Wauw. Dialdesign is niet zo mijn ding, maar zo in de zon kan ik je goed begrijpen! 🥰

Ook met zonlicht genomen?

:wink: