Seiko spb077

Waar gaan we het over hebben?

1 like

Je maakt er maar weinig woorden aan vuil…

M.i. te groot en te smalle lugwidth. Verder wel mooi.

Nieuwe release in Basel

Ik vind dat geforceerde driehoekje met ‘X automatic’ niet mooi. Door de smalle lugwidth oogt deze wat langwerpig. Nee, niet voor mij.

Erg mooi! Helaas weer limited, natuurlijk…

Voor zover ik weet niet limited

Te hoog mod-gehalte voor mij. No offense @HanDavinci.
Ik hou het hij de sbdx001.

2 likes

Non taken. Ik ben het met je eens, het is een mengelmoesje :v:

Vergeet je niet iets?

1 like

Ah, bijna vergeten. Thank me later

1 like

Jammer dat hij zo groot(44mm) is …

Effe topic update met een mening :slight_smile:

De plaatselijke juwelier belde mij net dat hij de SPB077 binnen heeft. Dus ik heb m live bekeken maar als je reeds een SPB/SBDC051 hebt, dan voegt deze m.i. niets toe. Op papier misschien 1,5 mm groter en L2L 4 mm, maar verder niet heel spannend mooier. En totaal geen MarineMaster-light-rip-off…(,)
Moest ik nu kiezen tussen de SPB051 of SPB077 dan zou het toch de SPB051 worden met argument dat deze nét “iets” meer heeft. (de indices en de lugs zijn mooier). En voor mijn gevoel was de SPB077 niet groter en als ik naar de bijgevoegde afbeelding kijk dan word ik hierin bevestigd.

Maar deze 2 naast elkaar bezitten? Ik zou die 900-1100 ergens anders op stuk slaan.

6 likes

De 051 ziet er eleganter uit dan de 077, op basis van het plaatje naast elkaar zou ik ook voor de 051 gaan.

Eens. Als eigenaar van een 071 en o81 zie ik het verschil en het nut ook niet. Ook die uurwijzer weer met pijl. Belangrijkste argument om zoiets ernaast aan te schaffen, zou een 40mm kast zijn. Buiten de sla017 is dat niet te koop. Gek, op de foto lijken ze idd even groot, terwijl er toch echt wel een redelijk verschil in zit.

1 like

Redelijk verschil is 1,4 mm… dus 0,7 mm per kant. En dat klopt, zie je ook op de foto, maar merk en voel je niet. Bij de SPB051 is de bezel het breedst, bij de SPB077 komt de kast per zijde 0,7 mm er onderuit dus nog láng geen Turtle. Alleen L2L scheelt 2 mm per zijde, maar lopen ook meer taps toe dus dat valt ook niet meer op.

Heb ze vandaag beiden naast elkaar gezien en met onderstaande terug naar huis gegaan :grinning:

11 likes

Gefeliciteerd! Vind 't een mooi model. Ben zelf heel benieuwd hoe deze is in vergelijking met de Sumo. Heb jij die toevallig ook?

Heb de sumo gehad, eerste indruk is dat de sumo hoger en daardoor minder comfortabel draagt voor mij. Afwerking bij de spb is ook een stuk verfijnder.

1 like

O.k., thanks voor de input! Mij zit de Sumo juist behoorlijk goed om de pols. Ben dan ook bang dat de 077 en Sumo voor mij behoorlijk in elkaars vaarwater zouden zitten en ben op zoek naar de meerwaarde van de 077 (om mezelf eventueel te overtuigen :wink:), die natuurlijk toch een stukje duurder is. Maar, zoals gezegd, vind ik het wel een fraai model. Geniet ervan!

Edit: oh ja, en ik ben benieuwd of de 077 groter of kleiner draagt dan de Sumo. Ben namelijk niet op zoek naar iets dat groter draagt.