Seiko spb085j1 👍 of 👎

Hallo forumleden,
Graag jullie mening. Wat vinden jullie van deze Seiko?
SEIKO PRESAGE
SPB085J1 HERENHORLOGE URUSHI BYAKUDAN-NURI LIMITED EDITION
Ik heb hem al 2 keer gepast. En ik vind hem super mooi. In echt nog mooier dan op foto’s. Maar hij kost ook genoeg/ veel/ teveel (voor een Seiko). Prijs: 2,5K. Ben benieuwd.

Als je hem leuk vindt, moet je het doen. Vind hem zelf compleet niet spannend en voor dat geld… :joy: Koop lekker een Grand Seiko als je Seiko leuk vindt en anders voor dat geld naar andere horloges gaan loeren.

1 like

Mooi maar te duur. Voor 2.5k zou ik geen Seiko Presage kopen. Heb je ook bijna een IWC mark xviii Le petit prince voor tweedehands.

1 like

T is niet mijn smaak, t doet me eerlijk gezegd eerder overkomen als een model van ± €200,-. Dus ik had het er persoonlijk niet voor over gehad :grimacing: . En voor €2500 zou ik naar iets anders moois kijken. 1 van de pareltjes van Oris bijvoorbeeld :+1:

1 like

Idd. Voor onder de €1000,- zou ik niet twijfelen. Maar €2500,- voor een presage… lijkt bijna alsof Seiko maar een hoge prijs op plakt om het exclusief te maken.

1 like

T is nogal wat inderdaad…

Ik begrijp wat je bedoelt, ik krijg zo af en toe dat gevoel ook wel eens :sweat_smile:

Voor zo’n bedrag had ik liever een mooie ‘Chronoris’ of ‘big crown Pointer date’ gehaald van Oris, houd je ook nog geld over om een paar mooie bandjes en een leuke ‘presage cocktail time’. Dat lijkt me een een mooiere aanwinst dan 1 pittig dure presage :smile:

1 like

Bij bouman is ie in ieder geval goedkoper, 2.2k. Scheelt toch weer.
Waar het geld deels in lijkt te zitten is de wijzerplaat die met verschillende Japanse laktechnieken met de hand is opgemaakt. Een dergelijk stuk ambacht kan ik waarderen.

1 like

Wist je dat dit horloge van 2.5k volgens de specificaties een afwijking van +25 seconden per dag mag hebben? Uniek in die prijsklasse volgens mij. maar dan niet op een positieve manier. Ik zou voor 2.5k een tweedehands automatische GS halen.

Mooi, maar te duur.

Waarom is de mening van anderen belangrijk?

Het is een vrij uitgesproken horloge met een hoge prijs. De meesten zullen het daarom afraden.
Maar als jij er nou zo supergelukkig van wordt, dan is het toch klaar. Dat is m.i. het enige dat telt.

2 likes

Ik moet zeggen, dat zwart met donker rood trekt me wel. Vind de power reserve er ook mooi in verwerkt. Dus ik snap wel dat je erdoor aangetrokken bent! En ik lees hierboven iets over speciale laktechnieken en ben persoonlijk erg fan van authentiek handwerk, kwaliteit, aandacht en liefde voor het product.

Anyways je vraag. Ik las je stukje met de prijs die ik bij de meeste presage (cocktails) tegenkom in het achterhoofd (laten we zeggen rond de 500) en zelfs dat vind ik al pittig hoog, zeker gezien je bij de meeste niet eens saphier glas krijgt. Anyways 2,5k is voor mij veel te hoog voor dit horloge. Maarja wie ben ik. Als je het kunt missen, zelf het horloge geweldig vindt en het je niet uit maakt dat je er mogelijk niet zoveel voor krijgt als je hem doorverkoop zou ik het zeker doen!

1 like