Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Je kúnt hem (met een beetje vaste hand en precisie) zelf op maat snijden. Heb ik ook gedaan met mijn B&R waffle. Heel blij mee, want ik vind zo’n overhangende rand echt verschrikkelijk.

2 likes

Bij een bandje van AliExpress zou ik daar geen moeite mee hebben, maar bij deze band die specifiek bij dit horloge hoort is dat een brug te ver.

1 like

Daarom voor mij de 147. De beige cijfers op de bezel, gecombineerd met het diepe mokka bruin en gilt indices en gebroken witte lume maakt het allemaal net wat minder steriel.

Moet wel zeggen dat de 149 ook erg mooi is. Misschien dat ik die nog in de toekomst erbij haal.

1 like

Originele band snij ik ook nooit bij. De rest wel. Vraag me af hoe dat bij een tropic uitziet :thinking:.

Misschien de originele dubbel kopen dan? Kun je een onaangetast laten en de ander bijsnijden.

Prachtig! Fijn dat het horloge helemaal naar wens is.
Welke wint er nu? Deze SPB of je vorige Squale?

1 like

Ik had gisteren toevallig een appje van Bouman Online gekregen dat ze deze OEM band weer op voorraad hadden liggen. Was wel de zwarte.

2 likes

5 likes

De 143, nog steeds blij mee…:grin:

5 likes

Ai. Dat is een lastige. De Squale was wat speelser, deze is wat meer ‘mainstream’. Squale had alleen geen stalen band, hoewel de rubberen band ook prima en leuk was vond ik dat wel een gemis.

Tussen beiden is het wat mij betreft ‘all square’ … geen echte winnaar dus. :innocent:

Hoewel, van deze Seiko is de listprijs een stuk hoger. Wat betreft prijs/kwaliteit wint wat mij betreft dan de Squale.

Dat is in ieder geval met veel respect voor beide horloges gesproken. Mijn interesse in een Squale is er ook wel maar wellicht volgend jaar eens. Er is zoveel moois!

1 like

Ik krijg het niet mooi op de foto, maar dit staat echt goed vind ik. (Een keer klikken en zoomen is aan te raden)

9 likes

Doe daar dan wat aan. :grin::+1:

3 likes

Tsja, meestal lukt het me wel, mede vanwege de Insta-hobby, maar met deze combi lukt het niet zo goed.

2 likes

Beetje draaien en knippen :wink:Screenshot_20210625-141006_Chrome
En we zien gelijk ook je hoofd een beetje :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

:call_me_hand:t2:

6 likes

Voor de 149 lovers (waar ik er dus helaas niet 1 van geworden ben): ik vind dit ook een prachtige combinatie met zo’n bruine leren nato/single pass. Plaatje van internet uiteraard.

6 likes

Bruinish kan hij best wel hebben inderdaad :facepunch:

12 likes

Gewoon op de stock blauwe rubber band heren.
Die staat :ok_hand::ok_hand:

3 likes

Nice, mooie foto.
Als ze de blauwe hadden bij de seiko boutique, dan weet ik niet of ik voor de witte had gekozen :thinking:.


Op dit bandje maar eens proberen. Wat meer zomers dan zwart :slight_smile:

5 likes