Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Is hier iemand die deze knapperd van me wil overnemen? Ik zou hem graag hier in HF willen behouden ipv naar een of andere handelaar op mp…




De vraagprijs is in mijn ogen vrij keurig :thinking:. Niet eens? Kan er nog een klein beetje af misschien.

4 likes

Wat?? Valt die tegen? :pensive:

1 like

Hij valt zeker niet tegen. Maar ik weet dat hij op termijn minder draagtijd krijgt. Dan beter nu aan iemand anders gunnen dan krassen maken.
Ik wil terug van zes naar drie horloges.

2 likes

Ben benieuwd welke 3 er overblijven :grimacing::sweat_smile:

Gaat een opgave worden ben ik bang :face_with_hand_over_mouth::wink:

1 like


De twee Chronorissen naar mijn zoontjes als ze 18 worden, die tellen niet mee.
Blijft:

  • BB 58
  • Oris 65 original

Uit:

  • Oris bico
  • Squale
  • Seiko 213

In:

  • BB GMT, of:
  • Oris Brashear chrono

En ja, de horlogemarkt is wat afwachtend. Mp is de laatste twee jaar veel makkelijker… :grimacing::flushed:

3 likes

Ok duidelijk dus je bent er grotendeels al uit…voor mij een no brainer die derde !

Dat moet natuurlijk de BB GMT worden, heb die van jouw toen omgehad en spookt al langere tijd ook door mijn hoofd, voor mij wel op leder dan :sweat_smile::face_with_hand_over_mouth::grimacing:

Ps: klopt wbt MP, dat gaat soms beter dan HF tegenwoordig :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Jaap heeft hem op leer he? Maar dat wist je ws wel :grin:

1 like

Ja klopt, staat er al langer en nu ook weer 1 op staal en leder :thinking:

1 like

Hij roept je. Dat is duidelijk.

1 like

Na een tijdje getwijfeld te hebben heb ik vorige week toch maar de stalen band van Strapcode besteld. Gisteren binnengekomen en er uiteraard meteen opgezet.

Dingen die me opvallen:

  • Die endlinks sluiten behoorlijk goed aan! Vooral de scherpe hoeken passen perfect bij deze SPB.
  • De originele Seiko pushpins passen echter niet door de endlinks heen, maar al zouden ze dat doen zou je ze met geen mogelijkheid in de lugholes krijgen. De meegeleverde pushpins icm endlinks zitten echt heel strak.
  • “Cleanere” uitstraling met kleinere ruimtes tussen de links tov de originele band.
  • Het verschil in coating/staalkleur valt me totaal niet op (en daarom dus weer wel), terwijl ik daar bij de internetfoto’s een beetje zorgen over maakte.
  • Betere (maar wel iets dikkere) clasp. Heeft gelukkig geen divers extensie dus hangt niet slordig onder aan je pols te bungelen als je hem niet perfect strak hebt staan.

Maar…
Op één of andere reden pakt de band me niet helemaal…
Ik had verwacht dat ik met deze band de originele band altijd links zou laten liggen. Maar dat gaat niet gebeuren. Ik heb de originele band ook even met de nieuwe clasp geprobeerd en dat is voor mij perfect! (Zonder divers extensie! :smiling_face_with_three_hearts:)

(Foto hieronder is de Strapcode band met Strapcode clasp)

Conclusie:
Aangezien ik de SPB143 toch niet vaak op staal draag is 2 metalen banden wellicht iets te overdreven, dus mocht iemand interesse hebben in deze Strapcode band + clasp voor een wat zachter prijsje dan compleet nieuw uit de fabriek; U weet mij te vinden.

Daarna zal ik voor mezelf een nieuwe clasp ter vervanging van de originele Seiko clasp bestellen en zal ik weer in goede gemoedstoestand verkeren! (Je moet hoopvol blijven hè)

3 likes

Heeft iemand hier de code/referentie van?

Ik vind namelijk de band super, maar de duikersextensie minder. Wel leuk om een OEM sluiting erop te hebben.

Hij is er met een titanium gedeelte (zie screenshot) en gewoon volledig metaal. Meerwaarde van titanium zie ik niet.


Op eBay zoeken naar Marinemaster clasp is ook een goede optie. Stukken goedkoper. Alleen is er dan wel de mogelijkheid dat je een niet volledig originele krijgt (zoals ik heb gehad). Deze doen het wel zoals de originele maar voelde iets kwalitatief gewoon iets minder. Geloof dat @Tonnieb er daar ook een heeft besteld die wel origineel was. Je moet dus geluk hebben.

1 like

ik heb deze een paar weken terug besteld.
zeer tevreden mee.

3 likes

En wat houdt dat dan precies in? :thinking:

Namaak/replica. Is in alle opzichten gelijk aan de echte maar werkt, schuift en klikt net niet zo soepel. Doet nog steeds wat het moet doen. Ik heb die van mij een heeeeel klein beetje olie gegeven en doet het nu naar tevredenheid. Er zit alleen iets speling op de beveiligingssluiting. Blijft wel gewoon zitten en stoort me alleen als ik hem open en dicht maakt.

Lange tijd niks gepost, bij deze weer een ervaring rijker. Nadat ik mijn 149 via de juwelier naar Seiko had gestuurd omdat die dus niet goed liep, heb ik hem na 4 weken ontvangen. Eenmaal thuis gekomen zag ik 4 kleine krasjes op mijn bezel. Het leek net of ze het horloge in een houder hebben gezet en dat die dus die krasjes had veroorzaakt. Ik natuurlijk boos haha en foto’s van gemaakt en naar de juwelier gemaild. Kon gelijk terug. Eenmaal aangekomen deed de medewerker (die ik voor het eerst daar zag) erg moeilijk (waarom mail je dan terug dat ik gelijk terug kan) en wilde mijn horloge niet opsturen. Volgens hem kon ik het niet bewijzen en was de qc van Seiko zo goed dat het niet dankzij hun zou zijn gekomen. Uiteindelijk na lang door praten toch laten opsturen. Vandaag opgehaald en gelukkig geholpen door een andere medewerker die uiterst vriendelijk was en gelijk zei ze hebben er een nieuwe bezel op gezet :sunglasses:. Happy & thanks to Seiko :facepunch:t2:

11 likes

Ook deze band staat hem goed. Kan echt alles hebben! :sunglasses:

12 likes

Een MM300 band? Ik heb smaaktechnisch wat moeite met de dikke ‘stretch’ ribbels in de band, als dat gewoon vlak zou zijn … topband. :wink:

4 likes

Als ie vlak zou zijn had je een waffle :partying_face:

2 likes

Knoop doorgehakt. Metalen band is onderweg!

2 likes