Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Nee joh, prima zo.

Maat is perfect, mag misschien een halve mm dunner. In de tweede foto lijkt de bezel wel grijs en veel licht op de markeringen, dan vind ik hem zelf iets minder mooi. Merk dat ikzelf die foto’s er niet van maak.

1 like

Misschien is het ook niet direct de maat, maar meer de overgang van de kast naar de band en kan het met een klein beetje meer taper opgelost worden. De kast oogt “recht” van boven naar beneden, dat is bij de grotere spb051 minder het geval. Bij de bb58 is die balans ook beter naar mijn idee.

Ik vind de speling van het licht echt super mooi, het enige dat me tegenstaat is dat er op de foto’s vaak een witte waas over het glas lijkt te liggen terwijl dit in het echt niet het geval is.

2 likes

Halve mm dunner ?
Dat merk je niet…:mag_right:

Ik denk het wel. Weet zo de dikte niet, maar stel hij gaat van 13,2 naar 12,7 denk ik dat dat optisch best scheelt.

1 like

Hier is die dan!

13 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

8 likes

De spb145 nog eens.

11 likes

7 likes

Ondanks ik de 147 goed vind staan op de originele silicoon ben ik benieuwd of jullie nog suggesties hebben voor leuke betaalbare waffle of tropic straps. Mijn SKX draag ik hier graag op, maar ben benieuwd waar jullie hem op vinden shinen :sparkles:

De echte antriciet Tropic
Euro 95 maar top

Tja, 95 ballen vind ik een beetje TE. Heb ervaren dat er echt wel kwaliteitsverschil is, maar dit is net teveel naar mijn mening.

Ik heb die van Meraud omdat je die ook in een kortere versie kan bestellen. Draagt erg prettig en geen stofmagneet. Let bij het bestellen wel op de verzendkosten. Ik betaalde via Apple Pay en had ze over het hoofd gezien. Schrok wel even!

2 likes

Het Hodinkee artikel heeft mijn kijk op mijn spb143 flink veranderd. Ik droeg hem eigenlijk altijd op staal. De afgelopen dagen verschillende nato’s geprobeerd en vandaag eens deze. Super leuk dat het er echt een ander horloge van lijkt te worden.

8 likes

Er is ook een topic geweest over dit issue. Ik heb dit ook gehad, en het onder garantie laten maken bij Seiko NL.

1 like

Gewoon een lekker horloge de 147 :blush:

12 likes

Vandaag langs geweest :slightly_smiling_face: in afwachting van reparatie.

1 like

Prima bandje van Seiko, wel tikkeltje te lang

10 likes

20 likes