Ik ben zo vrij mij ook bij dit selecte gezelschap te voegen…
Afgelopen week 4 keer de vraag gekregen of ik een Rolex om had. Zie dit serieus wel als een compliment want telkens als ik vroeg, waarom denk je dat? Kreeg ik als antwoorden;
- Ziet er uit als kwaliteit.
- Lijkt stevig
- Goed afgewerkt
- Omdat ie er mooi uitziet.
Voor de Rolex haters onder ons misschien wat minder, daar dit model toch echt op een icoon gebaseerd is van Seiko zelf. Maargoed. Ik keur het goed.
Interesseert me verder niet heel veel, maar merk op dat de spb147j meer opmerkingen krijgt dan mn DJ 16233 haha
Ik toevallig deze week - voor het eerst - of m’n 149 een Tudor was. Dezelfde soort gemengde gevoelens, maar wel grappig dat ie iemand opviel.
Laat wel zien dat veel “niet horloge nerds” een seiko nu associëren met een toch veel duurder prijsklasse en hoge kwaliteit.
Ondanks de perceptie die je vaak hier op HF leest.
Dat, op zijn minst volledig terecht imo
In wat kringen bevinden jullie je? Ik heb in de afgelopen 10 jaar dat ik met horloges bezig ben nog nooit iemand gehad die me naar mijn horloge vroeg.
Sinds vandaag (met dank aan zowel @HeinW als @Brambo) eigenaar van een 143, ik ben benieuwd naar de reacties hoop niet dat ze nu denken dat ik een Rolex heb.
Mooi, is dit nou dezelfde als deze:
Of heb jij een echt witte plaat?
Zie zo snel maar 1 model met lichte wijzerplaat in deze kast.
Sowieso mooi
Inderdaad dezelfde, de SPB213. De wijzerplaat is soms wit, soms zilver, ligt een beetje aan de omgevingskleur, en nog meer aan de filter van de camera.
Gefeliciteerd!
In een juwelier op Aruba kreeg ik ook de vraag of ik een sub om had. Tsja
Toch bizar. Ik heb bij mijn 143 ook regelmatig gedacht: het zou zo een Rolex kunnen zijn. Ik heb nog nooit een Rolex gehad maar stel me zo voor dat een Rolex een zelfde soort luxe gevoel geeft. Komt bij de 143 (volgens mij) heel erg door die prachtige grijze sunburst. Dat icm de super mooie afwerking.
Misschien had je het al geraden: ik vind de 143 echt een topper
Ik heb dit ook een paar keer gehad met de 147
Werk in de forensische psychiatrie. Zowel door collega’s als door patiënten wordt constant geobserveerd. Zal er veel mee te maken hebben.
Blijft een feestje om naar te kijken…
Ja, echt. Ik ben regelmatig opnieuw onder de indruk van dit horloge. Absolute topper.
WoW… hadden jullie deze al eens gezien? Wat een bizarre rip-off.
Wel een mooie kopie.
Kleuren van de mm300 special edition gecombineerd met de spb14x
Alle populaire horloges worden gekopieerd, zie t als een eer denk ik dan maar…