Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Hebben we hier trotse eigenaren van een SPB14X die deze bij Gnomon Watches hebben aangeschaft? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Heb op andere fora en hier al wel e.e.a. gelezen, maar wellicht zijn er wat recentere ervaren van leden hier. :slight_smile:

Present! Had hem daar gekocht toen hij in NL nog niet goed te krijgen was. Heb inmiddels al diverse horloges daar gekocht. Altijd prima totdat je op het punt garantie komt. Mijn 143 kwam met een stroef draaiende bezel die na een tijdje nog maar 60 keer klikte ipv 120 en die een minuut per dag te snel liep. Gnomon wilde het prima repareren maar dan moest ik het horloge zelf verzekerd opsturen en was ik hem weken kwijt. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het horloge door seiko NL te laten repareren (80 euro).

Maar goed…… buiten het puntje garantie is Gnomon top. Snelle verzending via dhl express (binnen 3 tot 5 dagen in huis). En ik weet niet hoe ze het doen maar de te betalen btw aan de Nederlandse douane is altijd super laag. Hierdoor vallen de horloges erg goedkoop uit. Zeker omdat de meeste horloges daar ook al gunstig geprijsd zijn. Ondanks dat ik nog extra heb moeten betalen voor de 143 service was het horloge nog aanzienlijk goedkoper dan bij een AD hier in NL.

2 likes

Thanks voor je uitgebreide antwoord!

Ik hik dus aan tegen dat garantie stuk. Ik lees toch wel her en der reviews (op andere fora) dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Ze geven aan dat ze de horloges checken voor verzending, maar in sommige gevallen twijfel ik of ze dat wel gedaan hebben.

Zo ver ik kan vinden is Gnomon geen officiële Seiko dealer met als risico dat je dus moet dokken voor eventuele reparaties. Ook als het binnen de standaard garantie valt. Begrijp ik dat goed?

Bij Gnomon kom ik qua prijs uit rond de €1.000,- inclusief douane kosten. Ik kan hem bij een AD hier in Breda halen voor €1062,50. Dan wel verzekerd van garantie. Dus of risico + een extra bandje (ik denk ik bandjes) of geen bandje en garantie.

Keuzes keuzes

Dan zou ik m lekker hier halen.
Geen risico, en lekker voor de AD.

3 likes

Klopt, ze zijn geen officiële dealer dus als je garantie wilt moet je het horloge naar Gnomon opsturen omdat zij de enige zijn die je garantie geven.

Bespaar jezelf de moeite en haal hem lekker bij die AD!! Mooie prijs. Het horloge komt ook nog wel eens hier in het blauw voorbij. Dan heb je hem meestal voor nog iets minder

Het wordt m’n eerste “grote mensen” horloge. Dus ik ga voor een nieuwe. Ik ga volgende week nog naar Mallorca, dus ik ga eens kijken of daar toevallig een leuke aanbieding is bij de AD’s. :wink: En anders haal ik hem hier in de Parel van het Zuiden.

Dank voor je hulp! Jouw verhaal heeft zeker geholpen de knoop door te hakken.

1 like

Op mallorca zeker 3 seiko dealers te vinden.
Ik.kocht er in 2016 mijn astron, op de boulevard.

3 likes

Ben benieuwd! Wellicht valt er nog wat te onderhandelen met de tegenvallende toeristenaantallen :stuck_out_tongue:

1 like

Fijn dat het je heeft geholpen. Je gaat hoe dan ook een prachtig horloge kopen!! Nog veel plezier met het zoeken en onderhandelen. Dat is ook onderdeel van de lol :stuck_out_tongue_winking_eye:

Op de boulevard kreeg ik toen 20 %

1 like

Wel mooi hoe dit zich heeft ontwikkeld. 2 maanden geleden een oude Omega (erfstuk) opgestuurd, omdat ik die wil laten restaureren en m’n vader cadeau wil doen voor zo’n 60e verjaardag. Vervolgens in het horloge rabbit hole terechtgekomen en inmiddels 10+ horloges op m’n lijstje gezet. :sweat_smile:

2 likes

Heb je goed gedaan man! Doe mij wat van die onderhandel skills! :wink:

1 like

Ja joh…… hou op schei uit…… als je eenmaal begint ben je de Sjaak :stuck_out_tongue_winking_eye:. Het houdt niet op…… niet vanzelf :rofl:

1 like

Namens het hele forum: welgemeende excuses.

3 likes

Bij Olfert kost ie na betaling met bank 1125, en vaak zijn er wel actiecodes die hier rondzwerven, dan komt ie rond of zelfs onder de 1000 euro.

1 like

Thanks voor de tip. Zal ook die eens in de gaten houden.

1 like

Nieuwe aanwinst thanks to @Dannyvanc

14 likes

9 likes

11 likes

Supermooie band, waar heb je die vandaan ?

1 like