Seiko SPB14X Only (Deel 1)

10 likes

Nice! Gefeliciteerd!

12 likes

14 likes

11 likes

13 likes

Overgezet op staal, draagt fijner vind ik!

12 likes

Net op tropic van Meraud gezet. Is ook errug prettig!

12 likes

Heb ik ook, precies zo. Topcombi!

Ik heb er alleen de dikkere Seiko springbars in gedrukt en nu gebruik ik deze band niet meer op andere horloges. Eigenlijk heb ik nu een tweede Méraud nodig voor mijn andere horloges… :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Haha ja ik ook. Ik had gelukkig een extra setje van @plp gekregen. Je krijgt ze er namelijk echt niet meer uit! :joy:

2 likes

Ik heb het niet eens geprobeerd, want toen ik ze erin propte was me al duidelijk dat er geen weg meer terug was. :joy:

1 like

Ziet er ook mooi uit idd! Heb ook nog een tropic liggen van squale, zal eens kijken of die past!

1 like

Dit onderwerp is een tijdje geleden al eens ter sprake gekomen hier, maar welke sluiting past op de band van een SPB14X zodat ik die rare duikerssluiting kan vervangen?

Kun je ook een losse sluiting van bv Strapcode bestellen of is daar de band te dik voor?

1 like

Kan prima, toen ik mijn SPB149 nog had eerst alleen de clasp vervangen voor 1 van Strapcode en later de hele band. Heb er zelfs nog 1 liggen hier.

1 like

Mooi!

Heb je een plaatje dat die erop zit?

Moest even zoeken maar heb er twee kunnen vinden!

1 like

Dank je! Even op broeden…

1 like

Andere optie is een v-clasp, die wordt ook bij de Strapcode band geleverd als ik het goed heb, is net wat je zelf mooier vindt. V-clasp is wat cleaner, de diver clasp (Nouja de naam zegt het al😅) past er goed bij als diver.

V-clasp

1 like

Ik heb net maar gewoon de hele band bij Strapcode besteld, met die V-clasp volgens mij.

Ben benieuwd!

Zojuist toch maar bij Ome Seiko de Waffle strap besteld. Ik wilde eigenlijk even wachten tot het loon gestort is. Hij had er echter nog maar drie op voorraad en voordat de Engelse shop weer re-stock krijgt, daar kan maanden over heen gaan.

1 like

Oké, daar gaan we weer! :see_no_evil:

Nu de Skûwàleh vrijwel zeker een nieuw baasje heeft gevonden is de zoektocht naar een opvolger alvast begonnen en zo kom ik ook weer even kijken in dit topic. Als het nl. uit de Seiko hoek komt, is de kans groot dat er een SPB143 gaat komen. Een MM200, oud (SPB077/83/97) of nieuw (SPB185/187), ligt ook op de loer. Keuzes, keuzes … lastig. Maar wel leuk. :wink:

Voor de sfeer even mijn oude 149, wat een fraai ding was dat!

:heart_eyes:

11 likes