Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Eens, op een duiker hoort een band die tegen zout water kan, die er na 2x in zee dragen nog fatsoenlijk uitziet en die nat en droog comfortabel draagt.

Die paar dagen per jaar dat ik er de zee mee in ga zit er heus een bandje op dat daar tegen kan. Idem dito met het zwembad. Maar waarom zou ik me beperken tot rubber, staal of nato op dagen dat ik niet bij water in de buurt kom? Ik snap die kronkel niet.

2 likes

mAaR hEt Is EeN dUiKhOrLoGe En DaT dIeNt Om Te DuIkEn!!

:grin:

Jep :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nee ik vind het ook niet echt belangrijk dat een duiker een waterbestendige band móet hebben. Maar leer vind ik gewoon niet mooi op een duiker. Op mijn Oris 65 staat het trouwens wel weer mooi vind ik. Dat komt denk door de vintage uitstraling van het horloge zelf en is meer een skindiver.

6 likes

Sure?

12 likes

11 dagen geleden besteld en na een dikke week rust te hebben gehad bij de douane, mag het bandje van Uncle Seiko nu zijn werk gaan doen. Zoals ik had verwacht zit het heerlijk comfortabel.

18 likes

Heel knap! En mooi uitgevoerde flatlay foto ook :smiley:

Niemand hier zijn exemplaar moe gezien vermoed ik? Twijfel nog om de trekker over te halen bij Olfert.

1 like

Vind het best dik op leder! Gaat in tegen de ‘natuur’ van het horloge, maar 99.9% van de keren dat ik een duikhorloge draag wordt ie niet natter dan enkele spatten van de kraan…

3 likes

Het ziet er ook helemaal niet gek uit! Mooie foto’s ook. :ok_hand:

1 like

Heel tof :fire:

1 like

14 likes

Ok nog een plaatje voor het slapen gaan :blush:

14 likes

Gisteren een SPB143 op MP zien verschijnen. Wat voorzichtig met spullen kopen van dergelijke bedragen via Marktplaats, maar verkoper was erg transparant en responsief, en ik vond hier ook een account van hem op HF, dat schept toch ineens meer vertrouwen :slight_smile:

Trekker overgehaald, binnenkort om de pols! Eens benieuwd of en in welke mate hij de BB58 het vuur aan de schenen gaat leggen!

6 likes

Ga je geen spijt van krijgen, prijs kwaliteit is echt super. Prachtig horloge met super afwerking, uurwerk moet je een beetje geluk mee hebben maar is anders eenvoudig door een horlogemaker te finetunen. Bij mij ging die destijds van +15 (wat nog binnen specs is) naar +4.

1 like

Mijn 143 is van +2 in de eerste maand, naar -4 en inmiddels -20 gegaan :pensive:

1 like

Ja ben heel benieuwd ernaar!
En wat betreft het horloge zelf, ik zou het inderdaad laten afregelen door een horlogemaker indien het teveel afwijkt.
Welke app gebruiken jullie om dit bij te houden? (wellicht is daar ergens een volledig topic aan gewijd?)

Draag je het horloge geregeld tot bijna dagelijks?
Dat zou blijkbaar ook een verschil moeten maken in afwijking. Ook hoe je hem neerlegt als je hem niet draagt (face up, face down, op z’n kroon etc)…

13 likes

Ik draag hem bijna dagelijks, ook als ik slaap. Sinds aanschaf ook nog nooit ‘‘stilgevallen’’. Ik heb inderdaad ook gelezen dat de stand van het horloge de afwijking op dat moment bepaalt, ik zou eigenlijk eens 24 uur moeten meten als ik het horloge niet draag en gewoon plat ligt.

1 like

Ik gebruik Time.is 10:39 om het een beetje bij te houden, als je het precies wil weten maak je een foto en kijk je een paar dagen later weer. Ik heb ook een gratis app gedownload: ‘Watch accuracy Meter’ Watch Accuracy Meter - Apps op Google Play Geen idee of dat echt werkt, nog niet echt getest.

1 like