Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Kan er me ook iemand vertellen hoe ik meerdere citaten in één reply kan bundelen? :sweat_smile:

1 like

Update 24 uur verder mijn spb 147 zit nu op +7 sec dat vind ik acceptabel.
Dus zeker de moeite waard om de test met het kompas te doen en evt te demagniseren.

1 like

Dit vraag ik me al tijden af :joy:

1 like

Klik op antwoorden. En selecteer dan een stuk tekst dat je wil citeren. Bij dat stuk komt dan een pop-up waarin “Citeren staat. Als je daar op klikt wordt het geselecteerde stuk ingevoegd in je antwoord als citaat.

Edit met zijstraatje: deze forum heeft echt de beste software van welk forum die ik ken dan ook. Super fijn.

2 likes

Eitje dit! Dank je.

Nice

1 like

Eind september dit jaar de SPB143J1 gekocht en 8 weken verder is deze nog steeds met stip favoriet. Het ingetogen ontwerp van de SPB143J1 weerspiegeld de lange divers historie van Seiko. Dit is het modern-klassieke ontwerp wat exact goed is. Een onweerstaanbaar horloge, het is lang geleden dat ik twee maanden iedere dag hetzelfde horloge draag en geen enkele behoefte voelde nog voel om een ander horloge te dragen. Het 6R35 caliber loopt vrij concequent 3 tot 4 seconden per dag voor, en dat is denk ik zeer OK.

De SPB143J1 nodigt uit om regelmatig van horlogeband te wisselen en ook daar komt een favoriet naar voren; de 20mm WatchGecko Classic Warrington Stainless Steel Watch Strap met curved end links. Dit is een Jubilee style horlogeband die confortabel draagt. De curved end links heb ik pasgemaakt op de rechte kastaansluiting van de SPB143J1 omdat ik straight end stalen band niet echt mooi vindt staan op dit horloge.

Er is het nodige geschreven over de € 1250,- list prijs, met een beetje zoekwerk ben je tussen de € 900 tot € 1000,- kwijt voor een nieuw exemplaar. Een stevig prijskaartje voor een Seiko, maar in mijn beleving iedere Euro waard.

9 likes

Ben het helemaal met je eens. De aantrekkingskracht van dit horloge ligt hem in zijn eenvoud en tijdloos design.

3 likes

:ok_hand:

12 likes

Eens! Ik heb de 143 vandaag exact een week om de pols en ben dik tevreden. Heb het al eerder geschreven, ik denk wel dat ik de 149 leuker vind (iets minder “ingetogen”), dus als de flipperitus weer de kop opsteekt die nog maar eens proberen. :see_no_evil:

Tot die tijd, lekker genieten van de kleurloze … :wink:

7 likes

Super, dankjewel!

Echt wel :sunglasses:

2 likes

Je moet alleen nog wel even de datum verzetten :joy: :stuck_out_tongue_winking_eye:

At your service …

:sunglasses:

7 likes

Ja dat is beter voor mijn CDO (mijn OCD zegt dat de letters ook in alfabetische volgorde moeten staan :joy:).

1 like

Mocht iemand hier nog op zoek zijn naar een SPB143 2020 versie, ik weet dat Juwelier Bijland in Hoeksewaard nog 1 heeft liggen.

Tip voor de gewilligen.

3 likes

:heart_eyes:

16 likes

Toch wel teleurgesteld in de SPB143J1.
Niet kwa looks want hij is prachtig! Maar wel kwa accuracy.

Ding loopt +30 sec of meer per dag voor.
Moet hem elke paar dagen een paar minuten terugschroeven.

Had ik bij mijn goedkopere Seikos niet eens.
Verwacht je toch niet van een horloge van meer dan 1K.

4 likes

Nee dat hoort inderdaad niet. Die van mij liep ook snel, 20 seconden. Maar is nu teruggelopen naar +5 seconden per dag.

Heb je hem nieuw gekocht? Draag hem een tijdje en kijk na een maand wat die doet. Loopt die nog steeds te snel, dan zou ik hem of terugbrengen (maar dan gaat die waarschijnlijk terug naar Seiko en ben je hem een tijd kwijt) of zelf naar een horlogemaker. Voor een paar euro kan hij het wel fixen.

1 like

Precies ik heb hetzelfde en je leest het te vaak hier, voor een horloge in deze prijsklasse mag dit gewoon niet.
Ik heb afgelopen week mijn 147 gedemagniseerd dag later +7 ik dacht mooi, maar nu alweer op +65 sec na 4 dagen.

1 like

@JuKo

Ik heb hem al ene hele tijd. Dus daar zal het denk ik niet aan liggen helaas.

Wist je zeker dat dat de oorzaak was? In principe zou de 6r35 anti magnetisch moeten zijn. Als je er niet zeker van bent en je gaat een horloge demagnetiseren, terwijl dit niet nodig is, dan wordt die juist magnetisch heb ik begrepen.

1 like