Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Heb er eerst een kompas boven gehouden en die sloeg 15 graden uit

1 like

Dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Dat zou ik sowieso zijn, ook met een horloge van 250 euro.
Al iets kunnen regelen met de AD?

1 like

8 likes

Nee, hier op het forum verkregen ik kijk het nog even aan een horloge laten afregelen zijn de kosten ook niet.

1 like

Klopt. Mocht je het horloge voor een mooie prijs hebben aangeschaft en een horlogemaker kan dit voor een paar tientjes doen, dan denk ik dat je er nog heel gelukkig mee kan zijn.

1 like

Haha, wat een gepruts met die secondes.
Deze loopt max 1 seconde in een jaar uit de maat…:grin:

6 likes

:joy::+1:t2:

1 like

Weet iemand of de R03E013J0 identiek is aan de blauwe band die bij de SPB149 geleverd wordt?

Moest het artikelnummer ff googlen maar dat is inderdaad de band die bij de 149 zit :+1:

Oke bedankt :slight_smile: :+1: Kon namelijk nergens de referenties vinden van de SPB14X banden. Zou mooi zijn als Seiko dit standaard op de website vermeldt. (Bij sommige regionale versies van de websites/modellen gebeurt dit ook.)

1 like

Heb het horloge vanmiddag op de zijkant gelegd nu 4 uur later +25 s

Dat is niet best. Ik zou hem eens na laten kijken.

Zat op + een dikke minuut wat dat betreft een verbetering.

1 like

Dat dan weer wel, maar nog steeds buiten de maximale range. +25 seconden per dag is volgens Seiko acceptabel (vind zelf van niet voor een horloge van meer dan €1000), maar ik denk dat die nog verder zal uitlopen, aangezien hij nu +25 seconden is na 4 uur?

Ik heb gemerkt dat als het horloge in de box ligt dat die uitloop , doe je het weer om de pols corrigeert die zich weer na een dag dragen.
Morgenochtend is kijken wat de afwijking is na een nachtje op de zij liggen.

1 like

Ik durf niet echt een uitspraak hierover te doen, maar ik geloof dat dat redelijk normaal is bij een horloge wat nog niet verder is afgesteld. 12 uur naar beneden schijnt ideaal te zijn, omdat je hem ook zo vaak aan de pols draagt, dus ergens klinkt het wel logisch dat die zich dan herstelt.

1 like

@Sjaak
Ik vond deze kaart op het forum. Wellicht heb je hier iets aan en kun je een offerte aanvragen wat het afstellen kost.

1 like

“zoekplaatje”?

@PeterLC heeft een SKX van mij hersteld en retescherp op tijd gezet. Weet niet of hij om werk verlegen zit en of je in zijn buurt zit, maar hij heeft mij blij gemaakt :ok_hand:

2 likes

Mag niet meer dan een paar tientjes zijn, bij mij was hij binnen 5 minuten klaar en liep toen erg strak +5. Kon er op wachten

2 likes

Moet ik natuurlijk wel de link plaatsen :man_facepalming:

2 likes