PS deze doet het ook best leuk met de 149:
Bedankt @Royce en @JuKo! Ik ben voor de Graphite gegaan, aangezien ik de grijze NATO die ik nu heb iets te glad en te licht vind.
Zelf draag ik de 143 het meest op de sailcloth of op de originele stalen band, de 147 dan weer op de zwart-rode NATO en af en toe op de originele rubberen band.
(en idd, mijn foto’s kun je niet vergelijken met die van JuKo )
Mijn 143 ligt ter regulering bij Seiko NL, krijg ik net bericht dat het tot half maart kan duren omdat ze een nieuw uurwerk besteld hebben…
Kennelijk ging afstellen toch niet zo goed?
Herkenbare combi’s! Die je nu op de 143 hebt past ook goed op de 149…
Dat is wel een hele lekkere combi ook! Het ziet er wat meer vrijetijds uit. Ook die met die beige en blauwe streep doet het erg goed! Waar heb je die straps vandaan?
Ik denk dat Seiko daar nooit aan begonnen is. Naar wat ik gehoord heb, swappen ze gelijk het hele uurwerk om en kijken verder niet eens naar wat er aan de hand is. Blij om te horen dat er in ieder geval iets aan vooruitgang in zit.
Ja maar dit bericht komt na 6 weken. Wat hebben ze dan in de tussentijd gedaan vraag ik me af.
Waarschijnlijk helemaal niks. Ze hebben het binnengekregen. Formulier met klacht bekeken en verder is het op de grote stapel terecht gekomen met garantieclaims denk ik.
Ik mag hopen dat de afdeling die de reparaties doet het wellicht heeft doorgegeven aan de klantenservice, maar het loopt daar kennelijk wel ergens spaak helaas.
Maar was jij je 143 niet al een paar maanden kwijt?
Een tijdje geleden heb ik ook de wijzerplaat (of wijzers?) recht laten zetten omdat die op het hele uur niet recht aangewezen werden.
Ah dan was het dat. Ik hoop in ieder geval dat het uurwerk snel binnen is en ze er aan gaan beginnen, zodat je hem weer snel terug hebt.
Ik ook! Mis hem wel een beetje…
Die zwart-beige-rode kreeg ik erbij toen ik het horloge overnam en is net zoals de zwart-beige-blauwe en de khaki-groene van CNS:
Bedankt voor de linkjes! @Cihanski, denk je niet dat die zwart/beige/blauwe ook mooi is voor je Deauville?
Edit: Ik had niet moeten kijken… had ik van te voren kunnen weten hahaha. Je begint bij één strap… nah ja jullie kennen het wel. Winkelmandje zit nu al veel te vol.
Hahaha pas op, straks ligt je huis vol (ik spreek uit ervaring!)
Vanmiddag heb ik de spb143 even bij de lokale Seiko dealer gepast. Ik twijfelde namelijk nog tussen deze en een Oris 65, maar m’n volgende NA gaat absoluut de Seiko worden.
Maar eerst moet ik (die Steinhart verkopen) wat funds vrijmaken
Wat maakt het dat je er de voorkeur aan geeft boven de Oris 65?
Het zijn allebei prachtige horloges, maar de Oris is in tegenstelling tot de Seiko meer een soort van “dress diver”.
En de sunburst dial van de Seiko geeft hem naar mijn idee meer dynamiek.
Oh ja… ik snap dit dilemma maar al te goed. Als ik beide niet had, dan was het voor mij een kwestie van kop of munt geweest, want ik kan nog zo rationeel mogelijk denken, dan kom ik er toch niet uit als ik moest kiezen.
Ik zou zeggen, eerst de een en dan rustig werken naar de ander, want ze zijn beide
+1…
Voordeel van deze hobby is wel dat ‘t relatief weinig vierkante meters beslaat. Of misschien is dat wel geen voordeel.
Haha altijd plek voor nog 1 idd.